فرهنگ و هنر

جانباز ۷۰ درصد کاشانی به همرزمان شهیدش پیوست

دانا نیوز/اصفهان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان گفت: «محمدصالح نیکوصحبت بوجار» جانباز ۷۰ درصد کاشانی پس از تحمل ۳۸ سال رنج صدمات و آثار جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با دانا نیوز، اظهار کرد: پیکر این شهید گرانقدر، از مصلی نماز جمعه کاشان به سمت گلزار شهدای دارالسلام امروز تشییع و به خاک سپرده شد.

وی افزود: جانباز شهید «محمدصالح نیکوصحبت بوجار» در سوم آنلاین ۱۳۳۷ در کاشان به دنیا آمد و پس از کسب دیپلم ادبی، چهاردهم بهمن سال ۱۳۶۰ به عنوان داوطلب بسیجی برای اولین مرتبه عازم جبهه شد.

حیدری تصریح کرد: شهید نیکوصحبت، روز ۱۵ دی ۱۳۶۱ در منطقه سرپل ذهاب از ناحیه هر دو چشم مجروح شد، اما  در نوزدهم فروردین ۱۳۶۵ برای دومین مرتبه به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان گفت: شهید نیکوصحبت در روز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات آزادسازی فاو از ناحیه سر و گردن، گوش، دست راست و پای چپ مجروح شد.

وی افزود: شهید نیکوصحبت، در سال ۱۳۶۶ ازدواج کرد و از وی دو پسر به یادگار مانده است که در این مدت با صبر و فداکاری به پرستاری از پدر خود پرداخته و راه او را در مسیر آرمانهای جمهوری اسلامی ادامه دادند.

حیدری تاکید کرد: اجر جانبازان نه تنها کمتر از شهیدان میهن اسلامی نیست، بلکه این فضیلت را دارند که بعد از پایان جنگ سال‌های طولانی رنج دوران و دردهای جسمی را با صبر و استقامت بالای خود تحمل می‌کنند.

وی با تقدیر از خانواده ایثارگران و جانبازان گفت: خانواده جانبازان، در پاداش ایثارگران جنگ تحمیلی شریک هستند، زیرا با صبر و شکیبایی به نگهداری از جانبازان می‌پردازند و همراه آنها همه این مشکلات را تحمل می‌کنند.

انتهای پیام 

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا