علمی و پزشکی

۱۵ هزار تماس مرتبط با گرمازدگی تهرانی‌ها با اورژانس در تعطیلات آخر هفته

رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به ۱۵ هزار و ۲۳۰ تماس از سوی شهروندان تهرانی در موضوع گرمازدگی با اورژانس در تعطیلات آخر هفته(چهارشنبه تا جمعه) از ۶ هزار و ۳۷۳ مأموریت نیروهای اورژانس در این مدت خبر داد و گفت: ۱۹۶ مورد دارای ضعف و بی‌حالی و ۶۶ مورد نیز دچار گرمازدگی بوده‌اند.

به گزارش دانا نیوز، محمداسماعیل توکلی به استقرار ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و درمانگاه سیار اورژانس تهران در نقاط پرتردد تهران به عنوان ماموریتی ویژه برای ارائه خدمات به بیماران گرمازده اشاره کرد و گفت: در مجموع ۳۱۵ نفر از شهروندان تهرانی در این نقاط، به نیروهای اورژانس مراجعه کردند که ۳۱ نفر دچار ضعف و بی‌حالی و ۳ نفر نیز دچار گرمازدگی شده بودند. 

وی ضمن تقدیر ویژه از نیروهای اورژانس که در این ایام گرما، به ارائه خدمات پرداختند، توصیه کرد که مردم باز هم در روزهای گرم ضمن پرهیز از تردد در ساعات گرم روز، مایعات فراوان به‌ویژه آب مصرف کنند و در صورت نیاز به خدمات فوریت‌های پزشکی، با سامانه شبانه‌روزی ۱۱۵ تماس حاصل کنند. 

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(وبدا) رییس اورژانس استان تهران، خاطرنشان کرد: در بازه زمانی اول تا ۱۳ مرداد، ۸۷ هزار و ۵۰۳ تماس از سوی شهروندان تهرانی مربوط به گرمازدگی بوده که منجر به ۳۷ هزار و ۳۸۰ ماموریت و رسیدگی به ۹۳۳ مورد ضعف و بی‌حالی و ۷۷ مورد گرمازدگی شده است.

انتهای پیام/ ت 8

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا