اجتماعی

چگونه از شر مشکلات گوارشی خلاص شویم

به گفته متخصصان تغذیه ، روزه گرفتن می تواند برای برخی از افراد مشکل ایجاد کند. تغذیه ناکافی ، عدم تحرک ، عادات غذایی نامناسب و غیره

به گزارش دانا نیوز و مطابق دفتر دفتر تغذیه وزارت بهداشت ، علت این مشکل و راه های درمان آن بررسی می شود.

_ یبوست

یبوست می تواند باعث پر شدن شکم و همچنین بواسیر و سوء هاضمه شود. این امر به دلیل مصرف زیاد غذاهای تصفیه شده مانند نان تهیه شده از آرد سفید (گندم و نان فانتزی) و کاهش مصرف آب و غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه و سبزیجات است. برای درمان یبوست باید از خوردن غذاهای بسیار پالایش شده مانند نان سفید خودداری کنید و میزان مصرف آب ، میوه ، سبزیجات و نان های غلات سبوس دار مانند سنگک و نان جو را افزایش دهید.

– سوء هاضمه و نفخ

مصرف بیش از حد غذاهای چرب ، سرخ شده و تند به این معنی است که نمی توان قبل از پختن گل ، مانند تخم مرغ ، کلم ، عدس ، نوشیدنی های شیرین مانند کولا یا لوبیا را در آب خیس کرد. برای درمان این مشکل ، توصیه می شود از غذاهای چرب و نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید و به جای نوشیدنی های گازدار ، غذاهای ساده و آب بخورید.

_ کاهش فشار خون

علائم فشار خون پایین به دلیل تعریق بیش از حد ، ضعف ، از دست دادن انرژی ، سرگیجه ، کمرنگی و بیهوشی است که به دلیل کمبود مایعات و نمک ، می تواند بعد از ظهر در ماه مبارک رمضان رخ دهد. شما می توانید با خنک نگه داشتن فرد و افزایش مقدار مایعات و نمکها بسته به وضعیت قلبی عروقی فرد ، این مشکل را حل کنید.

_ سردرد

خستگی و استراحت در اثر فعالیت بیش از حد ، کم آبی ، گرسنگی و کمبود قند خون یا فشار خون پایین و خواب کافی می تواند به دلایل مختلفی از جمله کافئین و عادت به تنباکو و قطع آن باعث سردرد شود. سردردهای میگرنی نیز در این دوره افزایش می یابد ، زیرا کم قند خون و کم آبی باعث آزاد شدن اسیدهای چرب آزاد می شود و تأثیر مستقیمی در بیان کاتالومالین ها در موارد میگرنی دارد. با این حال ، این افراد همچنین می توانند با کمک و راهنمایی پزشک روزه بگیرند و تغییرات جزئی در دارو ایجاد کنند.

برای حل این مسئله می توانید موارد زیر را دنبال کنید:

آب و مایعات کافی بنوشید

_ صبح ها سبزیجات بخورید

– خوابیدن و استراحت کافی در ماه مبارک رمضان

– در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و در صورت استفاده از کلاه و عینک توصیه می شود

– کمبود فعالیت های بدنی و ورزشی در تماس با نور خورشید

– ترک یا کاهش سیگار 1 تا 2 هفته قبل از ماه مبارک رمضان

– قبل از ماه مبارک رمضان قهوه و چای قوی را خرد کنید

برخی اوقات مصرف داروهای مسکن در صبح می تواند کمک کننده باشد

– البته اگر سردرد به دلیل فشار خون بسیار شدید باشد ، باید روزه را خراب کرد

_ کاهش مقدار قند در خون

ضعف ، سرگیجه ، خستگی ، از بین رفتن غلظت ، تعریق ، فعالیت لرزش و از دست دادن قدرت بدنی ، سردرد ، تپش قلب علائم کمبود قند خون است. .

برای افراد غیر دیابتی ، این به دلیل مصرف زیاد قند طبیعی در وعده های غذایی صبحگاهی است ، زیرا باعث ترشح انسولین زیاد و قند خون در طول روز می شود. همچنین افت شدید قند خون بعد از صبحانه می تواند منجر به عدم آگاهی حتی در طول روز شود. شما می توانید با جلوگیری از خوردن غذاهای قندی و نوشیدنی در صبح ، از کنترل داروهای کنترل دیابت برای افراد دیابتی براساس توصیه پزشک خود و خوردن یک رژیم غذایی سالم با یک رژیم غذایی سالم ، جلوگیری از این مشکل جلوگیری کنید.

_ سد عضلانی

مصرف ناکافی غذاهای سرشار از کلسیم ، منیزیم ، سدیم و پتاسیم ، خوردن غذاهای چرب در وعده شام ​​یا افطار یا کمبود آب بدن می تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. غذاهای سرشار از کلسیم ، منیزیم ، سدیم و پتاسیم مانند سیب زمینی ، موز ، هندوانه ، هندوانه ، سگ ، سبزیجات سبز ، آب پرتقال طبیعی ، آجیل ، گوجه فرنگی ، خرما ، لیمو و غیره و غذاهای لبنی بخورید. از غذاهای پرچرب مانند شیر ، ماست ، پنیر و ماست و همچنین گوشت و در آخر شب خودداری کنید و در صبحانه ، افطار ، با افطار و بین وعده های غذایی و از زمان شام تا طلوع آفتاب مقدار زیادی مایعات (مخصوصاً آب) بنوشید. تردید کمک خواهد کرد.

_ زخم معده ، سوزش سر دل ، معده و …

افزایش اسیدیته در معده خالی باعث این عوارض جانبی می شود. سوزش سر دل ابتدا از بالای دنده ها در قسمت فوقانی شکم شروع شده و تا گلو گسترش می یابد. غذاهای تند ، نوشیدنی های گازدار مانند کولا و قهوه اوضاع را بدتر می کنند. البته روشهایی برای کاهش اسید معده وجود دارد اما مهم است که بیماران مبتلا به زخم معده یا سوء هاضمه باید قبل از روزه گرفتن با پزشک خود مشورت کنند.

_ سنگ کلیه

این بیماری در افرادی که مایعات کم مایعات مصرف می کنند و یا در افرادی که سابقه سنگ کلیه را دارند ، رخ می دهد ، سنگ کلیه به مرور زمان ایجاد می شود و بعد از روزه دار شدن دیده می شود ، بنابراین توصیه می شود افراد روزه دار مایعات زیادی بنوشند. با نوشیدن

_ درد مفاصل

افزایش فشار روی مفصل زانو یا بالا رفتن از پله ها هنگام نماز می تواند باعث درد ، تورم و ناراحتی شود ، خصوصاً در افراد مسن و روماتیسمی. مصرف ناکافی مایعات همچنین می تواند به وخامت این وضعیت کمک کند. کاهش وزن به دلیل اینکه زانوها نمی توانند از وزن اضافی حمایت کنند ، ورزش و تناسب اندام می تواند باعث کاهش درد شود و نماز را برای شما راحت تر کند. منابع اسیدهای چرب امگا 3 ، میوه و سبزیجات ، ادویه جات ترشی جات ، سبزیجات و غلات سبوس دار و استفاده حداقل 8 لیوان آب در وعده های صبحانه ، افطار ، شام و شب می تواند به بهبود درد مفاصل کمک کند. است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا