فرهنگ و هنر

استقبال ماموستا امامی از اعزام رایزن فرهنگی به مصر

مشاور وزیر فرهنگ در امور اهل سنت از اعزام رایزن فرهنگی به قاهره تقدیر کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اولین وزارتخانه در راستای استفاده از ظرفیت‌های اهل سنت و با اعزام یک رایزن فرهنگی به یکی از کشورهای بسیار مهم خاورمیانه و شمال آفریقا، با سابقه تمدنی مصر پیشگام بوده است.

به گزارش دانا نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالسلام امامی، ایران اسلامی را رنگین‌کمانی از ادیان، اقوام و مذاهب توصیف کرد و گفت: این تعدد قومیتی و مذهبی می‌تواند به عنوان یک فرصت خوب استفاده شود. 

وی افزود: تلاش خواهیم کرد در این حوزه از ظرفیت جامعه نخبگانی، هنرمندان و نویسندگان اهل سنت بیشترین استفاده را در راستای اهداف والای نظام جمهوری اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری داشته باشیم.

امامی با اشاره به سابقه ۲۰ ساله خود در حوزه روحانیت و گذراندن تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه فردوسی مشهد و عهده‌دار بودن امامت جمعه مهاباد گفت: مقالات متعددی در حوزه فقه، اصول و  اندیشه اسلامی، مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و همچنین درخصوص فلسطین مظلوم به نگارش درآورده‌ام. 

مشاور وزیر فرهنگ در امور اهل سنت درباره ظرفیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد وفاق و همدلی گفت: با توجه به زیر مجموعه‌های  وزین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سازمان‌های فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، حج و زیارت وحوزه‌های هنری متعدد و کار مستقیم با هنرمندان، نویسندگان و فرهیختگان کشور و همچنین طیف وسیعی از مخاطبین جامعه که متعلق به این وزارتخانه است؛ ظرفیت خوبی در وزارت فرهنگ برای وفاق و همدلی وجود دارد.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد فرمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در حوزه تقریب مذاهب و تحقق وحدت اسلامی به کار گرفته شود و از ظرفیت حوزه هنر، نویسندگی و تمامی حوزه‌های مرتبط با وزارتخانه در راستای تحکیم وحدت و انسجام اسلامی استفاده خواهیم کرد.

امامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت امروز غزه و طوفان الاقصی گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری طوفان الاقصی در خلأ اتفاق نیفتاده بلکه نتیجه ظلم حدود ۸۰ ساله رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است. 

مشاور وزیر فرهنگ در امور اهل سنت افزود: با توجه به دستورات قرآن کریم و فرموده پیامبر (ص) و ائمه (ع) و اندیشه‌های اسلامی، دفاع از مظلوم چه مسلمان باشد چه غیرمسلمان واجب است. افتخار نظام اسلامی به عنوان بهترین حامی محور مقاومت توسط اهل تشیع و اهل سنت به عنوان یک اصل مسلم پذیرفته‌ شده است. 

وی با اشاره به اینکه امام شافعی یکی از مجتهدین اهل سنت متولد غزه بوده و مردم غزه پیرو مذهب شافعی هستند، بیان کرد: بنابراین موضوع غزه یه موضوع فرا عربی و متعلق به کل جهان اسلام است و باتوجه به اتفاقات اخیر علی رغم زیان‌ها و دردهای بسیار فراوانی که برای امت اسلام به ویژه ملت فلسطین داشته است آثار مثبت دیگری هم داشته از جمله موضوع فلسطین در راستای عادی‌سازی اهداف دشمنان در حال به فراموشی سپردن بود، با حمایت‌های محور مقاومت و ارشادات مقام معظم رهبری در صدر اخبار جهان قرار گرفت و همه جهانیان شاهد مظلومیت غزه بودند. 

امامی تبلیغات امپراتوری رسانه‌ای دشمن در موضوع فلسطین را به گونه‌ای دانست که جای مظلوم و ظالم را تغییر داده بود و اظهار کرد: امروز جهانیان بنگاه‌های خبرپراکنی دروغ رسانه‌های غرب را شناختند و امپراتوری رسانه‌ای غرب امروز در مقابل عزت مردم غزه و مجاهدان محور مقاومت تسلیم شده است و انشاالله به زودی شاهد پیروزی قطعی مجاهدان در محور مقاومت چه در لبنان، غزه و یمن باشیم. 

مشاور وزیر فرهنگ در امور اهل سنت به عنوان یک اهل سنت از رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت سیزدهم در اعزام رایزن فرهنگی به قاهره تقدیر و خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اولین وزارتخانه در راستای استفاده از ظرفیت‌های اهل سنت و با اعزام یک رایزن فرهنگی به یکی از کشورهای بسیار مهم خاورمیانه و شمال آفریقا، با سابقه تمدنی مصر پیشگام بوده است. 

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های اهل سنت در حوزه‌های نظامی و انتظامی همانند فرماندهی نیروی دریایی و سایر حوزه‌هایی که رسانه‌ای نمی‌شود، این حضور اهل سنت می‌تواند به جهانیان نشان دهد که ایران ترکیبی از ادیان، مذاهب و اقوام است، انشاالله از محدودیت‌ها و موانعی که استکبار جهانی در راستای تفرق و تشدد در بین کشورهای اسلامی و چه بسا امت‌های اسلامی ایجاد کرده‌است، از این گردنه‌ها عبور کرده به اخوت و برادری ایرانی و اسلامی بیشتر پایبند باشیم. 

بر اساس این گزارش، ماموستا عبدالسلام امامی پنجم دی‌ماه با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مشاور اهل سنت وزارتخانه منصوب شد.

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا