اجتماعیبرترین های کسب و کار

مقایسه انواع آجیل مخلوط شب عید

آجیل شب عید شامل چیست؟ چه محصولاتی را می توان به عنوان آجیل عید استفاده کرد؟

با نزدیک شدن به نوروز، بازار خرید شب عید خصوصا خرید آجیل شب عید بسیار داغ می‎شود. یکی از مهمترین محصولاتی که باید برای خرید آن اقدام کنید، انواع آجیل عید است. استفاده از آجیل از قدیم الایام در خانواده‌های ایرانی رایج بوده است. معمولا بیشتر افراد آجیل مخلوط را برای ترکیبات آجیل عید خود انتخاب می‌کنند. اما ممکن است بر حسب سلیقه خود بخواهید مواردی را اضافه یا کم کنید. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم آجیل عید شامل چیست؟ تا با سفارش آجیل شب عید از طلوع پخش بتوانید میهمانی مناسبی را تدارک ببینید.

لیست ترکیبات آجیل شب عید

1. پسته

شاید بتوان گفت که پسته مهمترین محتویات آجیل عید است. پسته به دلیل طعم لذیذش به یکی از پرطرفدارترین آجیل‌های موجود تبدیل شده است. زیرا پسته علاوه بر طعم خوشمزه، خواص بسیاری را برای بدن پدید می‌آورد. به همین دلیل از آن در انواع آجیل‌ها مثل ترکیبات آجیل شب یلدا و انواع میان وعده‌ها استفاده می‌کنند. مصرف این ماده همچنین باعث تقویت معده، تقویت ذهن، تقویت سیستم ایمنی و … می‌شود. شما می‌توانید انواع پسته قیمت مناسب را در سایت طلوع پخش به صورت آنلاین سفارش دهید.

2. مغز بادام

مغز بادام یکی از خوراکی های پایه ثابت در انواع آجیل عید است. این خوراکی لذیذ مانند پسته طرفداران زیادی دارد و به دلیل طعم شگفت انگیز بادام، همه علاقه‌مند به خوردن آن هستند. علاوه بر طعم خوشمزه بادام، نباید از خواص آن چشم‌پوشی کرد. خوب است بدانید که مصرف بادام باعث بهبود سلامت استخوان‌ها، تقویت قلب، تقویت سیستم ایمنی و … می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم نه تنها فقط در زمان نوروز، بلکه همیشه بادام را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای سفارش بادام با بهترین کیفیت، کافیست وارد سایت طلوع پخش شوید و این محصول را در بسته‌بندی مورد نظرتان خریداری کنید.

3. فندق

از دیگر ترکیبات آجیل عید می‌توان به فندق اشاره کرد. فندق یکی از محبوب‌ترین آجیل‌هایی است که تقریبا همه دوست دارند آن را بخورند. این آجیل خوشمزه به دلیل طعم بی‌نظیر و خواص دارویی فراوان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و حتی در ترکیبات آجیل یلدای عروس نیز قرار دارد. مصرف زیاد فندق باعث جوان‌سازی پوست، تقویت مو، کاهش قند خون و … می‌شود. برای سفارش انواع فندق با پوست و مغز فندق وارد سایت طلوع پخش شوید و سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید.

4. تخمه کدو تنبل

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که در عید انجام می‌شود، گپ و گفتگوهایی است که در میهمانی افراد را سرگرم می‌کند. حین صحبت کردن تنها آجیلی که حسابی مزه می‌دهد، تخمه است. تخمه کدو تنبل یکی از خوش طعم‌ترین انواع تخمه است و خاصیت‌های زیادی هم دارد. خوب است بدانید که مصرف تخمه کدو تنبل می‌تواند از از سرطان پیشگیری کند و باعث تقویت قلب شود.

5. تخمه ژاپنی

تخمه ژاپنی می‌تواند در کنار تخمه کدو تنبل ترکیب بسیار خوشمزه‌ای را برای آجیل شب عید فراهم کند. بذر این گیاه معمولا از هندوانه به دست می‌آید و مانند دانه‌های دیگر گیاهان سرشار از مواد معدنی است. در نتیجه مصرف آن خواص و فواید زیادی به بدن می‌دهد. از خواص آن می‌توان به بهبود کم خونی، پیشگیری از سرطان پروستات و … اشاره کرد.

6. تخمه آفتابگردان

شاید تخمه آفتابگردان را کمتر در مخلوط آجیل عید ببینید، اما افراد زیادی طرفدار آن هستند. مخصوصا خانواده‌هایی که به شب نشینی، تماشای فیلم و بازی کردن علاقه دارند، حتما تخمه آفتابگردان را تهیه می‌کنند. شما می‌توانید این تخمه را به شکل مغز یا با پوست خریداری کنید. اگر می‌خواهید زمان بیشتری را با مهمانان بگذرانید و بیشتر سرگرم باشند، تخمه با پوست گزینه بهتری است. در ضمن تخمه آفتابگردان در طعم‌های مختلفی عرضه می‌شود، بنابراین اکثر سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد.

7. بادام هندی

از دیگر خوراکی‌های لازم برای انواع آجیل عید نوروز، بادام هندی است. این خوراکی لذیذ نیز طعم شگفت‌انگیزی دارد و به دلیل محبوبیت فوق العاده از آن به عنوان یکی از انواع آجیل اصلی عید یاد می‌کنند. مصرف این آجیل خوشمزه خواصی مانند بهبود دیابت، درمان کبد چرب و … را نیز به همراه دارد. با خرید آنلاین بادام هندی دیگر نیازی نیست به فروشگاه‌های حضوری مراجعه کنید. به راحتی می‌توانید به انواع بادام برشته، خام، نمکی، طعم‌دار و … دسترسی داشته باشید و از تنوع آنها استفاده کنید.

8. کشمش

در بین انواع دانه‌ها و مغزها، از کشمش غافل نشوید. کشمش سبز رایج‌ترین نوع کشمش مورد استفاده در آجیل است. از طرفی کشمش با رنگ سبز خود شکلی زیبا به آجیل می‌بخشد. آنتی اکسیدان قوی، ضد اسپاسم و ضد پوکی استخوان، تنها بخشی از خواص کشمش‌ها هستند.

9. دراژه شکلاتی و قهوه

کمتر کسی را پیدا می‌کنیم که اسمارتیزهای رنگی را دوست نداشته باشد. در واقع، دراژه همان اسمارتیزهای خوشمزه‌ای است که در کودکی همگی ما عاشق آنها بودیم. دراژه نیز یک کلمه فرانسوی است و معمولا به شکلات‌ها و آب نبات‌های نرمی می‌گویند که با یک روکش خشک و سخت رنگی پوشیده شده‌اند. این شکلات‌ها رنگ و لعاب خاصی به آجیل عید شما می‌بخشند. اگر دلتان می‌خواهد کودکان را هم با انواع خوراکی‌های جذاب خوشحال کنید، بهتر است به فکر خرید دراژه شکلاتی باشید.

10. میوه خشک

یکی از مزایای خرید میوه خشک، این است که شما می‌توانید حتی میوه‌هایی که در فصل بهار نیستند را به صورت خشک شده فراهم کنید. بنابراین نه تنها از فواید آنها برای سلامتی بهره‌مند می‌شوید، بلکه سفره نوروز شما کامل و خوش آب و رنگ خواهد شد. این روزها میوه خشک فقط به سیب و هلو خلاصه نمی‌شود، انواع میوه‌های خاص نیز در بازار به صورت خشک شده به فروش می‌رسند. با این توضیحات، پیشنهاد می‌شود که امسال در عید نوزور از میوه خشک غافل نشوید.

انواع آجیل مخلوط عید

ما پیش‎تر درباره محصولات مختلفی که در لیست انواع آجیل عید قرار می‌گیرند، صحبت کردیم. اما این خوراکی‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و ویژگی‌های هر کدام منحصر به‌فرد است. معمولا افراد آجیل بو داده را دوست دارند، ولی شما می‌توانید با ترکیب انواع محصولات عنوان شده، طعم جذاب و فوق‌العاده را به وجود آورید.

معمولا انواع آجیل مخلوط شامل چندین نوع آجیل می‌شوند و به برخی از آنها، میوه خشک نیز اضافه می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود، این مخلوط‌ها را تهیه کنید. همچنین می‌توانید با ترفندهای نگهداری آجیل برای طولانی مدت آشنا شوید و این مخلوط‌ها را به طور عمده بخرید تا در تمام نوروز و بعد از آن آجیل داشته باشید. ما در ادامه انواع ترکیبات آجیل را برای شما شرح می‌دهیم:

1. آجیل شور

این نوع آجیل شامل پسته، تخم کدو، دانه ژاپنی، بادام، فندق و بادام هندی است. این نوع آجیل یکی از پرطرفدارترین انواع آجیل عید نوروز محسوب می‌شود. البته باید در حد اعتدال مصرف شود. زیرا مصرف بیش از حد آجیل نمکی عوارض زیادی را در بیماران قلبی عروقی، افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماران کلیوی ایجاد می‌کند.

2. آجیل شیرین

در آجیل شیرین می‌توانید انواع خوراکی‌ها مثل گردو، کشمش، توت خشک، فندق، پسته و بادام هندی را ترکیب کنید. اگرچه این نوع آجیل در ایام نوروز کمتر از سایر آجیل‌ها محبوبیت دارد، اما باز هم افرادی هستند که برای مراقبت از سلامتی خود این نوع را ترجیح می‌دهند.

3. آجیل بو داده

تفت دادن یکی از روش‌های تهیه آجیل است که برای ایجاد عطر و طعم بهتر انجام می‌شود. اما نکته مهم این است که حرارت نامناسب می‌تواند باعث کاهش مواد مغذی شود و ویتامین‌ها را از بین ببرد. ویتامین C و ویتامین B1 از جمله ویتامین‌هایی هستند که در حرارت بالا به راحتی از بین می‌روند. بو دادن آجیل باعث می‌شود طعم کهنگی را از بین ببرید. بنابراین باید آجیل را از مکانی معتبر بخرید که به اشتباه محصولات کهنه را خریداری نکنید.

4. آجیل خام

در بین لیست آجیل شب عید، آجیل خام سالم‌ترین و مفیدترین آجیل است. زیرا سم آفلاتوکسین که معمولا روی این دانه‌ها به وجود می‌آید، دیگر با بو دادن قابل تشخیص نیست. البته اگر شما هم بین انتخاب آجیل بو داده یا خام تردید دارید، بهتر است که ابتدا درباره مزایا و معایب آنها مطالعه کنید و سپس دست به خرید بزنید.

خرید آنلاین بهترین آجیل شب عید از طلوع پخش

ما در این مطلب به محبوب ترین آجیل های شب عید پرداختیم. شما می‌توانید با  توجه به سلیقه و ذائقه خود و مهیمان‌تان، این ترکیبات را تغییر دهید. در طلوع پخش انواع آجیل و خشکبار در طعم‌های مختلفی به فروش می‌رسند. در ضمن شما می‌تواند نوع بسته‌بندی را انتخاب کنید و حتی به ظرف جدید هم نیازی نداشته باشید. جهت سفارش کافیست وارد سایت شوید و از منوی محصولات، قیمت‌های هر آجیل را بررسی کنید و سفارش دهید تا محصولات به صورت رایگان برای شما ارسال شوند.

1. برای خرید آجیل شب عید چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بررسی ظاهر، نداشتن رنگ مصنوعی، داشتن عطر و بوی طبیعی و بررسی طعم، نکاتی هستند که باید هنگام خرید آجیل عید به آنها توجه کنید.

2. آجیل شب عید کیلویی چنده؟

از آنجایی که قیمت‌ها در بازار مدام در حال تغییر هستند، بهتر است قیمت‌ها را در سایت طلوع پخش چک کنید. به طور میانگین قیمت مخلوط آجیل عید 1402، از کیلویی 400 هزار تومان به بالاتر است.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا