استان ها

بعد از خوردن این غذاها ، کورونا در سحر و افطار منتظر شماست!

به گزارش خبرگزاری برن ؛ خبرنگار اخبار سلامت مدیرکل دفتر توسعه تغذیه جامعه وزارت بهداشت. آنها مصاحبه اختصاصی با زهرا عبدالله داشتند و در مورد وضعیت ویژه غذایی برای روزه گرفتن در هنگام شیوع تاج صحبت کردند.

آیا روزه داری باعث افزایش بیماری قلب عروق بیماری کرونا می شود؟

وی اظهار داشت: روزه داری نقش مهمی در سلامت بدن دارد و در صبح و افطار رعایت اصول صحیح تغذیه می شود و قند خون و چربی خون را در فعالیت های طبیعی بدن پس از افطار تنظیم می کند ، فشار خون را تنظیم می کند و به طور کلی سیستم ایمنی را تقویت می کند. خیلی کمک می کند

وی افزود: روزه گرفتن حتی در بیماری هایی که شامل اختلال در خوردن غذا ، چاقی و افزایش وزن است مفید است.

دکتر عبدالله افزود: “امسال ، ماه مبارک رمضان همزمان با شیوع تاج ویروس یا کوید 19 است و گاهی در این شرایط نگرانی از روزه گرفتن وجود دارد.” در گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی آمده است که هیچ مطالعه ای در مورد خطر روزه گرفتن و افزایش خطر کوویداز -19 انجام نشده است.

روزه مناسب و جلوگیری از القاعده 19!

وی افزود: افرادی که سالم و مریض نیستند ، اگر از اصول تغذیه مناسب در وعده های افطاری و صحرایی پیروی کنند ، بنابراین روزه داری باید سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری کروناویروس را به 19 ویروس تبدیل می کند.

عبداللهی تصریح کرد: حتی می توان گفت رعایت اصول مناسب تغذیه ای در افطار و سحر باعث تقویت ایمنی و جلوگیری از بیماری کرون می شود.

غذاهایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند

وی خاطرنشان کرد: به جای تقویت سیستم ایمنی بدن ، مردم باید در سحر و افطار از سبزیجات و میوه ها ، شیر و لبنیات ، منابع پروتئین و نان های کامل غلات و غلات استفاده کنند. و برای مبارزه با بیماری هایی مانند تاج مانند ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین E ، سلنیوم ، آهن و روی باید در ماه رمضان تهیه شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در صبح روزه داران باید بیشتر سبزیجات آبکی و سبزیجات تابستانی مانند کاهو ، خیار و گوجه فرنگی مصرف کنند. وی گفت: “این غذاها کم آبی هستند و از خشکی گلو و دهان در طول روز جلوگیری می کنند ، زیرا می دانیم خشکی دهان و گلو می تواند خطر بیماری عروق بیماری کرونا قلب را افزایش دهد.

مصرف زیاد قند در افطار و سحر و خطر ابتلا به تاج

وی افزود: از خوردن بیش از حد غذاهای قندی و نوشیدنی های قندی مانند نوشابه و نوشیدنی های قندی در صبح خودداری کنید! از آنجا که اگرچه غذاهای شیرین و خوشبو کننده منبع انرژی در هنگام روزه داری هستند ، باید توجه داشت که قند خون بالا باعث افزایش قند خون و تحریک تولید انسولین می شود و درنهایت منجر به هیپوگلیسمی و ضعف و بی حالی می شود.

دکتر زهرا عبداللهی افزود: استفاده بیش از حد از مواد قندی در روز موجب تشنگی و گلو خشک می شود که برای جلوگیری از تاج بسیار مهم است و باید رعایت شود.

سحر که گلو شما را خشک و مستعد تاج می کند!

وی یک پیشنهاد مهم دیگر برای صبحانه داشت: ما غذاهای پروتئینی ، خشک ، چرب و تند مانند کباب ، کتلت ، کاکائو و ماهی را برای صبحانه توصیه نمی کنیم زیرا این باعث افزایش عطش و گلو در طول روز می شود. باش از همین خورش پلو نیز می توان صبح هنگام ناهار در یک روز عادی استفاده کرد. همچنین غذاهای سرخ شده ، چسبناک و پرادویه می توانند باعث سوء هاضمه و نفخ شوند و بهتر است غذاهای ساده و سبزی میل کنید.

در مورد غذای افطار ، مدیرکل دفتر توسعه تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: “روزه را با خوردن 2-3 دانه خرما یا مقداری مایع عسل حاوی عسل با چای سبک و آب گرم یا شیر داغ در طول وعده غذایی افطار شروع کنید.”

افطار ساده و نمک کم و شام کم چرب در ماه رمضان

عبدالله ادامه داد: وعده های غذایی سبک مانند سوپ های ساده و کم چرب و خورش ، فرنی و چند تکه نان ، پنیر و سبزیجات نیز برای صبحانه توصیه می شوند. یک ساعت بعد از افطار ، افراد روزه دار می توانند شام را با نمک کم و چربی کمتری میل کنند.

وی خاطرنشان کرد: وعده های غذایی افطاری نباید شامل غذاهای شیرین و خوش طعم مانند کدو سبز ، بامیه ، دانه های زردچوبه و حلوا باشد زیرا غذاهای شیرین باعث افزایش کالری ، وزن اضافی ، چاقی و دیابت می شوند و همچنین بیماری عروق بیماری کرونا در شرایط فعلی باعث تقویت ایمنی می شود. فرد را در معرض خطر تاج قرار می دهد و قرار می دهد.

برای جلوگیری از کم آبی از مایعات و مواد غذایی فیبر در افطار و سحر استفاده کنید

دکتر عبدالله همچنین استفاده از مواد فیبر در وعده های افطار و سحر را مهم دانست و گفت: اصولاً در هنگام افطار ، در ماه مبارک رمضان ، بین افطار و سحر و در وعده های غذایی صبحانه ، از بروز کم آبی و عملکرد کلی دستگاه گوارش جلوگیری می شود. توصیه می شود از مقادیر کافی از منابع فیبر مانند سبزیجات ، میوه ها ، انواع توت ها و غلات سبوس دار و مایعات زیادی استفاده کنید.

وی گفت: مصرف حداقل 8 لیوان آب و مایعات بین افطار و سحر و همچنین خوردن میوه به تأمین آب و جبران کمبود آب کمک می کند.

افراد مبتلا به تاج نباید روزه بگیرند / افراد توسعه یافته نباید روزه بگیرند

عبدالله در مورد روزه داران بیماران می گوید: “افرادی که از بیماری های اساسی مانند دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی رنج می برند باید برای روزه گرفتن با پزشک مشورت کنند.”

مدیرکل دفتر توسعه تغذیه جامعه وزارت بهداشت خبرنگار اخبار سلامت وی گفت: “بیماران کرونا نباید روزه بگیرند.” همچنین ، گروهی از بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا از این بیماری بهبود یافته اند یا در حال بهبود هستند. با توجه به اینکه بیماری قلبی قلب ممکن است بعد از شش هفته در این افراد عود یا عود کند ، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید و انتخاب نکنید که عجله کنید.

دکمه بازگشت به بالا