برترین های کسب و کارعمومی

بهترین غذای سگ پامرانین

بهترین راه برای اطمینان از اینکه رژیم غذایی سگ پامرانین شما کاملاً طبیعی باشد تهیه وعده های غذایی خانگی است. هنگام تهیه وعده های غذایی خانگی ، اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی از پروتئین ، میوه و سبزیجات ، کربوهیدرات ها و ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده اند. اگر وقت تهیه وعده های خانگی را ندارید ، غذای سگ را که با گوشت ، میوه و سبزیجات مفید درست می شود خریداری کنید. از غذای سگ که حاوی محصولات جانبی ، مواد شیمیایی و نگهدارنده و رنگ مصنوعی ، طعم دهنده ها و شیرین کننده است خودداری کنید.

برای انتخاب و خرید و روی آنها کلیک نمایید.

اولین روش : تهیه غذای خانگی برای سگ پامرانین

1- یک پروتئین با ارزش بالا انتخاب کنید

هنگام تهیه غذاهای خانگی برای سگ پامرانین ، 40 تا 50 درصد از رژیم غذایی سگ شما باید پروتئین های با ارزش غذایی بالا باشد. هنگام انتخاب پروتئین ها ، سعی کنید گوشت های بدون چربی را انتخاب کنید ، یعنی بیش از 10 درصد چربی نباشد. برخی از گزینه های ایده آل پروتئین ، طیور (به طور ایده آل گوشت تیره) ، گوشت گاو و اندام هایی مانند کبد و قلب هستند. همچنین ، ماهی ها مانند ماهی قزل آلا ، ماهی پرورشی ، ماهی خال دار و ساردین منبع بسیار خوبی از پروتئین است.

برای اطلاعات بیشتر درخصوص انتخاب لطفا مقاله “انواع غذای خشک سگ و نکات انتخاب و خرید آن” را مطالعه بفرمایید.

علاوه بر این تخم مرغ ، پروتئین به رژیم غذایی سگ اضافه می کند. از آنجا که سگ های پامرانین کوچک هستند ، فقط سه بار در هفته به آن نیمی از تخم مرغ بدهید.

برای انتخاب این مقاله را مطالعه نمایید.

2-میوه و سبزیجات را اضافه کنید

میوه ها و سبزیجات برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل ضروری هستند و باید 30٪ از وعده های غذایی سگ پامرانیان را تشکیل دهند. سبزیجات غیر نشاسته ای مانند اسفناج ، نخود سبز ، هویج ، کلم بروکلی (اما به مقدار کم) ، خیار و کرفس را انتخاب کنید.

میوه هایی مانند موز ، سیب ، زغال اخته ، توت فرنگی ، پرتقال ، تمشک ، انبه ، پاپایا ، هندوانه ، آناناس و هلو ، همچنین یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی سگ های پامرانین هستند.

برای آشنایی با این مطلب را مطالعه نمایید.

3- از کربوهیدرات های سالم استفاده کنید

کربوهیدرات ها از جمله سبزیجات نشاسته دار ، یک قسمت اساسی از رژیم غذایی سالم است ، اما فقط باید 20٪ از رژیم غذایی را تشکیل دهد. گنجاندن سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی زمستانی مانند کدو تنبل ، در رژیم غذایی پامرانین ها یک روش عالی برای تأمین میزان کربوهیدرات روزانه است.

غلات مانند بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای یا سفید ، جو ، ماکارونی و کینوا گزینه های خوبی برای کربوهیدرات های سالم هستند.

4- مکمل های ویتامینه و مواد معدنی را مخلوط کنید

اگر چربی طیور و گوشت تیره زیاد به مزاج پامرانین نمی خورد، باید رژیم غذایی آن را با یک روغن گیاهی ، مانند گردو ، شاه دانه یا روغن نباتی مکمل کنید. برای هر کیلو گوشت یک قاشق چایخوری روغن اضافه کنید.

5- مواد را کاملاً بپزید

روغن زیتون یا روغن نارگیل را در قابلمه بزرگ یا فر هلندی با حرارت متوسط گرم کنید. یک گوشت مکعبی یا آسیاب شده به آن اضافه کنید و آن را بپزید تا قهوه ای شود ، یعنی سه تا پنج دقیقه. سپس سبزیجات مورد نظر خود را بهم بزنید و کاملاً بپزید. همه کربوهیدرات پخته شده را مخلوط کنید تا گرم شود.

حتماً سبزیجات را کاملاً بپزید. گوشت را به مکعب هایی به اندازه بند انگشت برش دهید.

دومین روش : یافتن بهترین غذای خشک برای سگ پامرانین

1- سه ماده اولیه را تجزیه و تحلیل کنید

هنگام خرید غذای خشک ، دو یا سه ماده اولیه باید پروتئین های حیوانی باشد. گوشت حاوی مقدار زیادی آب است. بنابراین ، دو ماده اولیه ذکر شده باید پروتئین باشند تا اطمینان حاصل شود که سگ شما روزانه مصرف می کند. پروتئین ها باید کامل ، گوشت های تازه یا کنجاله گوشت باشند.

به عنوان مثال ، دو ماده اولیه در این لیست باید “کنجاله مرغ” ، “کنجاله گوشت گاو” یا “کنجاله بره” باشد. نه “غذای مرغ” یا “وعده غذایی گوشت”. گوشت های نامشخص در لیست مواد تشکیل دهنده، گوشت کم کیفیت را نشان می دهد.

2- مارکی را با غذاهای کامل و فرآوری نشده انتخاب کنید

غذای سگ را انتخاب کنید که حاوی غلات کامل ، فرآوری نشده ، سبزیجات ، میوه ها و سایر محصولات غذایی باشد. در غذاهای فرآوری نشده در مقایسه با غذاهای فرآوری شده ، ویتامین ها ، آنزیم ها و آنتی اکسیدان های آنها سالم است. این موارد را می توانید در فروشگاه های مخصوص حیوانات خانگی و همچنین فروشگاه های حیوانات خانگی معمولی پیدا کنید.

3- از مارک های “طبیعی” آگاه باشید

مشابه محصولات انسانی که ادعا می کنند “طبیعی” هستند ، غذاهای سگ که ادعا می کنند “طبیعی” هستند هنوز هم می توانند حاوی مواد و محصولات غیر طبیعی باشند. اینها موادی مانند محصولات جانبی حیوانی ، مواد شیمیایی ، مواد نگهدارنده و رنگ های مصنوعی ، طعم دهنده ها و شیرین کننده ها هستند.

اطمینان حاصل کنید که همیشه قبل از خرید غذای سگ ، لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

از مارک هایی که “گوشت” را به عنوان ماده اصلی آنها ذکر می کنند خودداری کنید. این باید تا حد ممکن خاص باشد ، به عنوان مثال “کنجاله بره”.

4- از دیگر مالکان سگ های پامرانین سوال کنید

یک راه عالی دیگر برای اینکه بدانید چگونه یک رژیم غذایی با کیفیت برای پامرانین خود تهیه کنید این است که از سایر مالکان پیشنهاد بگیرید. دریابید که با چه نوع غذای خشک (یا مرطوب) دارندگان سگهای پامرانین را تغذیه می کنند و چرا. جای سوال است که در رژیم غذایی هر پامرانین غذاها مختلف است. بنابراین ، آنچه برای پامرانین آنها مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد.

می توانید بپرسید ، “چه نوع غذایی را به سگ خود می دهند ، و چرا؟” “آیا شما هرگز غذای خانگی برای سگ خود می پزید؟” “از کدام مارک غذای سگ استفاده می کنید و چرا؟” یا “کدام مارک خوب کار نکرد و چرا؟”

سومین روشاجتناب از برندهای دارای مواد غیر طبیعی 

1- از مارک های حاوی محصولات جانبی گوشت خودداری کنید

محصولات جانبی و همچنین کنجاله گوشت و استخوان از فرآیند رندر حاصل می شوند. آنها می توانند حاوی بقایای حیوانات ، چربی ها و سایر مواد زائد غذایی از رستوران ها و فروشگاه ها باشند.

2- از مارک های حاوی مواد شیمیایی و نگهدارنده دوری کنید

3- مارکی را انتخاب کنید که فاقد رنگ مصنوعی ، طعم دهنده و شیرین کننده باشد

رنگ های مصنوعی ، طعم دهنده ها و شیرین کننده ها موادی هستند که می توانند باعث بیماری در سگ ها شوند. از غذاهایی که دارای رنگ آمیزی مصنوعی هستند باید خودداری کنید. علاوه بر این ، تمام طعم دهنده های غذایی سگ شما باید از گوشت و چربی های سالم و نه از طعم دهنده های مصنوعی تهیه شود.

از خوردن مواد غذایی همراه با شیرین کننده ها ، مانند ساکارز ، زایلیتول ، گلیسیریزین آمونیایی و شربت ذرت نیز خودداری کنید.

4- با دامپزشک خود مشورت کنید

دامپزشکان در مورد مارک هایی که بهترین مواد را ارائه می دهند و اینکه کجا می توان این مارک ها را پیدا کرد ، اطلاعات کافی دارند. آنها همچنین می توانند مارک های خاصی را لیست کنند تا از آنها اجتناب شود. بنابراین ، دامپزشک شما می تواند مارک هایی را به شما پیشنهاد کند و همچنین یک رژیم غذایی را که به طور خاص نیازهای سگ پارمرانین شما را برآورده می کند ، توصیه کند.

رفتن به مطب دامپزشک خود را در برنامه بگذارید. یک قلم و کاغذ به همراه داشته باشید تا بتوانید توصیه های دامپزشک خود را بنویسید. سگ‌ها یکی از حیوانات خانگی محبوب و دوست‌داشتنی هستند که طرفداران زیادی دارند. از بین نژادهای مختلف سگ یکی از نژادهایی که توجه زیادی را به خود جلب کرده و بسیار پرطرفدار است؛ سگ نژاد پامرانین است. سگ‌های نژاد پامرانین پشمالو و زیبا هستند، جثه‌ای کوچک دارند و دارای روحیه‌ای شاد بوده و به دلیل مجموعه خصوصیات گفته شده و سرزندگی و نشاط سگ‌های این نژاد، معمولا بسیاری از افراد خواهان نگه‌داری کردن از این سگ‌ها هستند.

اما نگه‌داری از این سگ‌ها هم مانند نگه‌داری از هر حیوان خانگی اصول خاص خود را دارد. یکی از موارد بسیار مهمی که در نگه‌داری از سگ پامرانین باید به آن توجه کنید، غذای سگ پامرانین است. همان طور که غذای انسان‌های مختلف از نظر کیفیت و کمیت با یکدیگر تفاوت دارد، تغذیه سگ‌های نژادهای مختلف و حتی سگ‌های مختلف یک نژاد نیز با یکدیگر متفاوت است.

همچنین در مورد رژیم غذایی پامرانین می‌توان گفت که حجم و مقدار غذای آن به کیفیت غذای خریداری شده نیز بستگی دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم نکات بیشتری در مورد قیمت و خرید غذای سگ پامرانین و تغذیه آن ارائه کنیم.

ویژگی نژاد سگ پامرانین

سگ‌های پامرانین در واقع از نژاد سگ‌های سورتمه هستند؛ البته جثه آن‌ها به بزرگی جثه سگ‌های سورتمه نیست و بیشتر به صورت حیوان خانگی نگهداری می‌شوند. این سگ‌های کوچک و دوست داشتنی حدود 3 الی 7 پونـد وزن دارند و قد آنها از 18 تـا 31 سانتی‌متر متغیر اسـت؛ اما در عین حال خود را قوی‌تر از جثه‌شان می‌پندارند و به شدت به صاحبان خود وفادار هستند.

آرواره این سگ‌ها کوچک است و این موضوع تاثیر بسیار مهمی روی تغذیه این سگ‌ها دارد. این سگ‌ها پشمالو، باهوش و باوفا هستند و نسبت به محیط اطراف خود بسیار کنجکاوند. شاید باورش سخت باشد اما این سگ‌ها در کنار جثه کوچک و عروسکی‌شان صدای پارس بسیار بلندی دارند؛ از این رو دور از تصور نیست که بتوان از این سگ‌ها به عنوان سگ‌های نگهبان هم استفاده کرد.

اگر قصد دارید از یک سگ پامرانین نگهداری کنید، باید حتما به رژیم غذایی پامرانین توجه خاصی داشته باشید تا سگ شما در معرض بیماری و آسیب‌های ناشی از تغذیه نامناسب قرار نگیرد و طول عمر طبیعی داشته باشد.

نکات مورد توجه هنگام تنظیم برنامه غذایی سگ پامرانین

قبل از انتخاب و خرید غذا برای سگ نژاد پامرانین، دانستن برخی از نکات مهم و ضروری است زیرا ممکن است این سگ‌ها به دلیل تغذیه نامناسب و نا کافی بیمار شوند و طول عمر آن‌ها به شدت کاهش یابد.

برای مثال اگر می‌خواهید برای سگ پامرانین خود غذای خشک خریداری کنید، بهتر است بدانید که غذای خشک سگ پامرانین باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. سگ‌های پامرانین به دو دسته خرسی و روباهی تقسیم می‌شوند و برنامه غذایی آنها با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد. هنگام خرید غذای مخصوص سگ پامرانین بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • از خرید غذاهای نامرغوب و کیفیت پایین خودداری کنید.
  • تغذیه سگ پامرانین اگر مناسب و ایده‌آل باشد می‌تواند جلوی بسیاری از بیماری‌های نژاد پامرانین را بگیرد.
  • غذای خشک سگ پامرانین باید از دانه‌های نسبتا کوچکی ساخته شده باشد؛ زیرا اندازه فک و آرواره این سگ‌ها کوچک است و طبیعتا نمی‌توانند از غذاهای خشک دانه درشت به خوبی استفاده کنند.
  • حجم غذای مصرفی سگ‌های پامرانین با یکدیگر متفاوت است و به فاکتورهایی مانند: سن سگ، وزن سگ، جثه سگ و… بستگی دارد.
  • سگ‌های پامرانین بسیار فعال و پر جنب و جوش هستند؛ در نتیجه بیشتر کالری دریافتی خود را می‌سوزانند و اگر کیفیت و حجم غذای سگ کم باشد؛ بدن آن‌ها ضعیف و لاغر شده و حتی ممکن است بیمار شوند.

مواد غذایی ضروری در رژیم غذایی سگ پامرانین

رژیم غذایی پامرانین ارتباط زیادی با سن و سال و میزان فعالیت آن‌ دارد؛ اما این رژیم باید حاوی مواد مغذی خاصی باشد. همان طور که هر وعده غذایی ما باید حاوی گروه‌های مختلف تغذیه‌ای به نسبت‌های مشخصی باشد؛ غذای سگ پامرانین نیز از قواعد خاصی پیروی می‌کند. مواد غذایی ضروری در رژیم غذایی سگ پامرانین شامل: کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها است که میتوانید این مواد خوراکی را از قسمت  تهیه نمایید.

اگر نمی‌دانید که از این مواد باید به چه نسبتی و به چه شکلی به سگ خود بدهید؛ بهتر است از غذاهای خشک استاندارد و با کیفیت برای سگ‌تان استفاده کنید تا سلامتی او تضمین شده و انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه به بدنش برسد. هنگام خرید غذای خشک پامرانین به اندازه دانه‌های غذای خشک و نیز کیفیت آن‌ها حتما توجه زیادی داشته باشید.

مقدار غذای سگ پامرانین

بعد از انتخاب غذای مناسب و با کیفیت برای سگ پامرانین، اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که مقدار غذای مورد نیاز او چقدر است؟ در واقع همان طور که کیفیت غذای سگ پامرانین مهم است، حجم و کمیت غذای او نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا در صورت کم بودن حجم غذا، سگ دچار سوء تغذیه و بیماری‌های گوارشی شده و اگر حجم غذای او بیشتر از حد نرمال باشد، باعث بروز اضافه وزن می‌شود؛

هر دوی این موارد عوارض بدی برای سگ داشته و تاثیر منفی روی سلامتی او می‌گذارند. حجم غذای سگ پامرانین به عوامل زیر ربط دارد:

  • حجم غذا اول از همه به سن و سال این سگ‌ها بستگی دارد؛ زیرا حجم غذای توله سگ با سگ بالغ فرق دارد.
  • وزن و جثه سگ پامرانین نیز روی حجم غذای او تاثیر زیادی دارد.
  • میزان فعالیت و جنب‌وجوش سگ‌ها روی حجم غذای مصرفی آن‌ها تاثیرگذار است.
  • همچنین وضعیت فیزیولوژیک سگ پامرانین روی حجم و مقدار غذای او موثر است. مثلا آیا سگ باردار است یا در دوران شیردهی به سر می‌برد؟
  • اگر سگ پامرانین بیماری و اختلال خاصی داشته باشد؛ این موضوع روی حجم غذای او می‌تواند تاثیر بگذارد.
  • برای آگاهی دقیق از حجم غذای سگ پامرانین، حتما باید سگ خود را به دامپزشک نشان دهید و با او مشورت کنید تا مقدار دقیق و صحیح غذای مورد نیاز برای سگ شما را تعیین کند.

تغذیه توله سگ پامرانین

ماه‌های اول زندگی هر موجود زنده‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا این مرحله از زندگی روند رشد و نمو عمده آن موجود و حتی سلامتی آینده او را تعیین می‌کند؛ از این رو باید به تغذیه در این دوران اهمیت زیادی داد. برای سگ‌های پامرانین نیز تغذیه در دوران تولگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نکته مهم در مورد غذای توله این سگ‌ها این است که آن‌ها تا سن 4 هفتگی فقط باید از شیر استفاده کنند و بعد از این سن است که می‌توان از غذاهای دیگری مثلا برای تغذیه‌شان استفاده کرد. تا سن 3 ماهگی باید مواد غذایی و آب دائما در اختیار توله سگ شما قرار بگیرد؛ اما از این سن به بعد بهتر است وعده‌های غذایی سگ را به 3 وعده در طول روز کاهش دهید.

نکته مهم دیگری که در مورد تغذیه توله سگ پامرانین باید به آن اشاره کنیم این است که نباید غذای سگ بالغ را به توله سگ بدهید، از دادن گوشت قرمز و مکمل کلسیم به توله سگ‌تان خودداری کنید؛ زیرا با اضافه کردن شیر به غذای مخصوص او شما می‌توانید نیازهای توله سگ‌تان به کلسیم را برآورده کنید.

بهترین غذای سگ پامرانین برای توله‌های پامرانین، غذایی است که به‌طور خاص برای توله سگ‌های کوچک ساخته شده است و از بالاترین کیفیت برخوردار است. غذاهایی با این طبیعت به 10 تا 25 درصد چربی و 22 تا 32 درصد پروتئین نیاز دارند. غذای سگ بالغ یا غذاهای بی‌کیفیت که در خانه تهیه می‌شوند، قابل قبول نیست. اگر سگ شما در سال‌های اول زندگی خود به سر می‌برد، شما به دستورالعمل رویال کنین پامرانین نیاز خواهید داشت. کیبل با اندازه‌های خاص با طعم‌های لذیذ به حفظ سلامت دندان‌ها و کاهش جرم و پلاک کمک می‌کند. این دستور غذای سگ پامرانین حتی به سلامت کلیه‌ها و وضعیت کت پوم کمک خواهد کرد. سگ‌های مسن دندان‌های شکننده‌تری نسبت به همتایان جوان خود دارند. غذای سگ رویال کنین پامرانین این دستور غذا را با درنظرگرفتن این فاکتور درست کرده است. آبگیری مجدد کیبل آسان است، فقط کمی آب را برای جویدن سگ مسن شما نرم می‌‌کند.

تغذیه سگ پامرانین بالغ

یک سگ پامرانین یک ساله به عنوان سگ بالغ محسوب می‌شود. در مورد تغذیه سگ پامرانین بالغ می‌توان گفت که آن‌ها در این سن با دو وعده غذا هم نیازهای تغذیه‌ای‌شان رفع می‌شود؛ اگرچه شما می‌توانید به یک سگ پامرانین بالغ حتی سه وعده غذا در طول روز هم بدهید یا از اسنک و غذاهای تشویقی در لابه‌لای وعده‌های غذایی اصلی او استفاده کنید.

غذای مخصوص توله سگ‌های پامرانین بسیار پرکالری و پر از چربی است؛ زیرا توله سگ‌ها برای رشد بهتر اندام‌های‌شان به چنین غذاهایی نیاز دارند؛ اما از آن‌جایی که برای سگ‌های این نژاد روند رشدی بسیار کند شده یا حتی متوقف می‌شود؛ در نتیجه باید حتما از غذای مخصوص برای سگ بالغ استفاده کرد. یعنی به عبارت بهتر غذای توله سگ پامرانین را نباید به سگ‌های بالغ بدهید.

غذاهای ممنوعه برای پامرانین

اول از هر چیزی باید بگوییم که اگرچه غذای سگ پامرانین باید کیفیت و کمیت خوبی داشته باشد تا انرژی مورد نیاز و نیز سلامتی آن‌ها  تضمین شود؛ اما در عین حال شما نباید بیش از حد نیاز به این سگ‌ها غذا بدهید؛ یعنی غذای زیاد می‌تواند به اندازه کمبود مواد غذایی برای سگ پامرانین مضر باشد.

از طرف دیگر ذکر این نکته نیز ضروری است که شما اجازه ندارید هر غذایی به سگ‌های این نژاد بدهید؛ زیرا یک لیست از غذاهای ممنوعه برای سگ پامرانین وجود دارد که توجه به آن برای صاحبان سگ‌ها ضروری و الزامی است. در زیر لیست غذاهای ممنوعه برای سگ نژاد پامرانین را ذکر کرده‌ایم:

  • مصرف سیر و پیاز چه به صورت خام و چه به صورت پخته می‌تواند سگ پامرانین را مسموم و بیمار کند.
  • به سگ پامرانین خود فندق ندهید؛ زیرا فندق باعث ضعیف شدن عضلات پای سگ شما می‌شود.
  • مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌داری مانند چای و قهوه برای سگ‌های پامرانین ضرر دارد.
  • اگر به سگ خود کشمش یا انگور بدهید، این کار باعث آسیب به کلیه‌های سگ شده و منجر به استفراغ کردن او خواهد شد.
  • از دیگر مواد مضر برای سگ‌های نژاد پامرانین، انواع شکلات است که می‌تواند باعث بروز مشکلات قلبی، رعشه، تنش و استفراغ در آن‌ها شود.
  • همچنین مصرف آلو، آلبالو، هلو و خرما برای سگ شما مضر است و مصرف کردن این مواد می‌تواند باعث بیمار شدن سگ پامرانین شما شود.
  • الکل، آبنبات، غذاهای شور مانند چیپس سیب‌زمینی، غذاهای شیرین شده با زایلیتول مانند آدامس، کیک و محصولات پخته و نیز آووکادو برای سگ‌های پامرانین مضر و آسیب رسان است.

مواد غذایی مضر برای سگ پامرانین

  • شکلات
  • قهوه
  • سیر و پیاز
  • انگور و کشمش
  • ذرت
  • غذاهای شور، تند و پرادویه

غذای خانگی سگ پامرانین

با نگاهی به غذاهای سگ موجود در بازار امروز شروع کنیم. تولید کنندگان مختلف غذای سگ، سالانه میلیاردها دلار درآمد دارند. متأسفانه، بیشتر محصولاتی که آن‌ها می‌فروشند از مواد کم‌کیفیت و گاهی اوقات ناسالم ساخته شده‌اند که می‌تواند پامرانین شما را بسیار بیمار کند و حتی ممکن است باعث پیری زودرس یا مرگ شود. در چنین شرایطی غذای خانگی سگ پامرانین انتخاب خوبی است.

بنابراین با این‌که برخی از افراد ترجیح می‌دهند که برای تغذیه سگ خود از غذاهای خشک و غذاهای آماده و بسته‌بندی شده استفاده کنند. اما در مقابل چون برخی از افراد از کیفیت غذاهای خشک رضایت ندارند یا قیمت آن‌ها را بالا می‌دانند، دوست دارند که غذای سگ خود را در منزل تهیه کنند؛ یا به عبارت دیگر به سگ خود غذای خانگی بدهند.

این افراد باید حتما توجه کنند که تغذیه سگ‌ها به خصوص سگ پامرانین بسیار حساس بوده و از قواعد و قوانین خاصی پیروی می‌کند. بنابراین چنین اشخاصی باید جهت تهیه غذای خانگی برای سگ خود برای مشورت‌کردن نزد یک دامپزشک بروند تا با توجه به فاکتورهایی مانند سن سگ، وضعیت فیزیولوژیک، میزان فعالیت و وضعیت سلامتی سگ، غذاهایی که تمامی مواد مورد نیاز سگ را شامل می‌شوند برای پت خود تهیه کنند..

‌اگر برای تغذیه سگ پامرانین خود از غذاهای خشک و بسته‌بندی شده استفاده می‌کنید؛ باید به هنگام تهیه و خرید غذای خشک برای سگ خود به این نکته توجه و دقت داشته باشید که جثه سگ‌های نژاد پامرانین نسبت به بسیاری از سگ‌های دیگر کوچک‌تر است؛ در نتیجه اندازه فک و آرواره این سگ‌ها نیز کوچک می‌باشد؛ پس هنگام تهیه و خرید غذای خشک برای این سگ‌ها دقت کنید که حتما اندازه غذای خشک آن‌ها کوچک باشد تا خوردن و جویدن آن برای سگ شما دشوار نباشد.

به طور خلاصه بهترین غذای خشک برای سگ پامرانین، غذایی است که در آن به میزان کافی اسیدهای چرب مفید، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های لازم برای رشد و تامین انرژی روزانه سگ وجود داشته باشد و کمتر از مواد قندی و کربوهیدرات برای تهیه آن استفاده شده باشد. بهتر است برای خرید غذای سگ پامرانین، حتما از برندها و مارک‌های معتبر و با کیفیت بالا استفاده کنید تا سلامتی و رشد سگ شما با مشکل مواجه نشود.

نکات مهم در انتخاب بهترین غذای خشک سگ

حتما در هنگام خرید غذای سگ پامرانین به نژاد، سن، وزن سگ و میزان فعالیت او در روز توجه کنید و بر اساس نیازهای روزانه سگ و حساسیت‌های غذایی که دارد اقدام به خرید غذای خشک سگ نمایید. هم‌چنین در موقع خرید حتما به قیمت غذای سگ پامرانین، به کیفیت بسته، اندازه بسته، تاریخ انقضاء آن توجه کنید.

فروش غذای کنسروی سگ پامرانین

در تهیه غذای سگ‌تان شما می‌توانید علاوه بر استفاده از غذای خشک برای او نیز تهیه کنید. البته غذای کنسروی سگ نباید به عنوان جایگزینی برای غذاهای خشک باشد؛ بلکه گاهی از این نوع غذا برای برانگیختن اشتهای سگ خود و در کنار غذاهای خشک استفاده کنید.

از آن‌جایی که سگ‌های پامرانین جثه کوچکی دارند؛ معده آن‌ها نیز حجم کمی دارد و به سرعت از مواد غذایی پر می‌شود. پس لازم است که هنگام خرید غذای کنسروی برای سگ خود، دقت کنید که مواد موجود در کنسرو صرفا حجم معده را اشغال نکند؛ بلکه باید از مواد مغذی و مقوی در تهیه این کنسروها استفاده شده باشد. مانند غذای خشک، حتما باید غذاهای کنسروی با کیفیت بالا و از مارک‌ها و برندهای معتبر خریداری کنید تا به سلامتی سگ شما آسیبی نرسد.

خرید غذای سگ پامرانین خرسی با قیمت ارزان

از آن‌جایی که غذای خشک سگ پامرانین خرسی برای سگ‌های خانگی فرموله شده است، کالری کمتری نسبت به سایر دستورالعمل‌های غذای سگ دارد. به عبارت دیگر، اگر سگ پامرانین شما بسیار فعال است، پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب و خرید غذای سگ پامرانین گزینه‌های دیگری را امتحان کنید که کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

غذای سگ پامرانین خرسی و روباهی

غذای سگ پامرانین روباهی و خرسی با هم، هیچ تفاوتی ندارد. تفاوت سگ پامرانین خرسی و روباهی فقط در ظاهر آن‌ها است.

قیمت غذای سگ پامرانین

قبل از این که تصمیم قطعی برای خرید و نگهداری سگ پامرانین بگیرید، باید بدانید که را نیز مانند هر حیوان خانگی دیگری برای او فراهم نمایید. نکته مهم در نگهداری از سگ پامرانین این است که باید برای تهیه غذای این سگ به اندازه کافی هزینه کنید و برای مثال از دادن غذاهای بی‌کیفیت و ارزان قیمتی که فقط معده سگ شما را پر می‌کند و ارزش تغذیه‌ای بالایی ندارد پرهیز کنید.

به علاوه برخی از افراد با توجه به قیمت غذای سگ پامرانین تهیه غذای خشک و آماده برای سگ خود را مقرون به صرفه نمی‌دانند و تمایل دارند که خودشان غذای سگ‎شان را تهیه کنند. این افراد حتما باید با مشورت یک دامپزشک و زیر نظر او چنین کاری را انجام دهند تا کیفیت و کمیت غذای سگ، متناسب با سن، جثه، فعالیت و نیازهای بدنش باشد و به اضافه وزن یا سوء تغذیه دچار نشود و سلامتی او حفظ گردد.

مشکلات سلامتی سگ پامرانین و رابطه آن ها با تغذیه سگ

سگ‌های پامرانین نیز مانند هر حیوان خانگی دیگری ممکن است به برخی از بیماری‌ها مبتلا شوند که البته می‌توان از این بیماری‌ها جلوگیری کرد. یکی از راه‌های جلوگیری از بیماری‌ سگ‌های نژاد پامرانین، اصلاح تغذیه این سگ و دادن غذاهای مناسب و با کیفیت بالا به او است.

برای مثال یکی از مشکلاتی که سگ‌های پامرانین ممکن است به آن دچار شوند؛ هاپیوگلایسمی یا افت قند خون در بدن است. پس لازم است هم حجم و هم کیفیت غذای سگ مناسب باشد تا به چنین عارضه‌ای دچار نشود. همچنین توصیه می‌شود که در زمان قبل از بلوغ ظرف غذای خشک همیشه در دسترس توله سگ باشد.

مشکل بعدی که برخی از سگ‌های پامرانین به خصوص توله سگ‌ها با آن مواجه می‌شوند، مشکل درماتیت پوستی است. این مشکل خودش را به شکل التهاب پوستی، خارش و خشکی پوست و بثورات جلدی نشان می‌دهد و ممکن است برای سگ بسیار آزار دهنده باشد.

تاثیر تغذیه بر مشکل درماتیت پوستی در سگ پامرانین

از آن‌جایی که سگ‌های پامرانین، به خصوص توله سگ‌ها پشم‌ها و موهای بسیار انبوه و متراکمی دارند؛ در نتیجه ممکن است که هوا به اندازه کافی به پوست این سگ‌ها نرسد و آن‌ها مبتلا به مشکل درماتیت پوستی شوند. برای پیشگیری از این مشکل شانه زدن موهای سگ و نیز رعایت بهداشت تاثیر خوبی دارد؛ اما از راه تغذیه‌ای نیز می‌توان از چنین مشکلی جلوگیری کرد.

بسیاری از دامپزشکان اعتقاد دارند که اگر رژیم غذایی سگ پامرانین سرشار از اسیدهای چرب ضروری مثل امگا ۳ و امگا ۶ باشد می‌توان از این مشکل پیشگیری کرد. به علاوه حتی اگر این سگ به مشکل درماتیت پوستی دچار شود، اسیدهای چرب ضروری مثل امگا ۳ و امگا ۶ می‌توانند بر روند درمان این بیماری تاثیر زیادی داشته باشند.

سخن پایانی

اگر قصد دارید یک حیوان خانگی بخرید و از آن نگهداری کنید، سگ نژاد پامرانین که سگ‌هایی کوچک، پشمالو، باهوش و وفادار هستند می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. برای نگهداری از این سگ‌های دوست داشتنی مانند هر حیوان خانگی دیگری، باید به نکاتی توجه کنید.

نکته بسیار مهم که روی فرآیند رشد و سلامتی سگ‌های پامرانین تاثیر زیادی دارد، تغذیه این سگ‌ها است. به علاوه سایز و اندازه فک این سگ‌ها کوچک است پس باید اندازه غذای آن‌ها متناسب سایز فکشان باشد. در حال حاضر غذاهای خشک و آماده و نیز غذاهای کنسروی برای تغذیه این سگ‌ها وجود دارد. حجم غذای سگ پامرانین به عواملی مانند سن، جثه، میزان فعالیت و وضعیت سلامتی این سگ‌ها بستگی دارد. با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم غذای سگ پامرانین : بهترین غذا برای این سگ ها غذاهای خشک مخصوص است زیرا دندان و لثه های سگ را سالم نگه می دارند و تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز حیوان را دارا می باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که  حساسیت غذایی در پامرانین ها نسبتا شایع است به همین دلیل شما باید غذاهای مختلف با طمع های متفاوت برای سگ خود تهیه کنید.اگر نشانه هایی از حساسیت غذایی در سگ خود مشاهده کردید با دامپزشک خود  تماس بگیرید و غذای حیوان را تعویض نمایید.

مقدار غذای سگ پامرانین

مقدارغذای سگ پامرانین به طور روزانه یک چهارم تا نصف لیوان از غذای خشک با کیفیت است که  بهتر است در دو نوبت  به حیوان داده شود توجه داشته باشید که مقدار غذای سگ پامرانین بیشتر به اندازه، سن ، ، سوخت وساز و میزان فعالیتش بستگی داره.  زیرا سگ ها هم مانند آدم ها ، منحصربه فرد هستند  وبه یک اندازه غذا نمیخورند. به عنوان مثال سگی که فعالیت زیاد دارد بیشتر ازسگ تنبل به غذا نیاز دارد.

همچنین کیفیت غذا هم باید در غذای سگ پامرانین در نظر گرفته شود زیرا هر چه کیفیت غذای سگ پامرانین بهتر باشه، سگتون بیشتر تغذیه می کند.

ویژگی سگ پامرانین

یکی از جذاب ترین نژادهای سگ است که به راحتی از آنها می توان در محیط های  کوچک نگهداری کرد. این نژاد جثه کوچک دارد و گوش‌های آن کوچک و نوک تیز هستند که همین امر سبب شده تا قیافه‌شون خیلی خیلی بامزه بنظر برسد. نکته جالب دیگر این است که این نژاد شباهت بسیار زیادی به روباه دارد.

سگ های باهوشی هستند و در صورتی که از علم آموزش فرمان به سگ برخوردار باشند، بسیار مطیع و گوش به فرمان صاحبان خود می باشند.

 غذای توله سگ پامرانین

اولین نکته ای که باید در مورد غذای سگ پامرانین توجه کرد، این است که تا ۴ هفتگی تنها شیر است و پس از آن می توان غذاهایی مانند جگر، گوشت، مرغ، برنج، ماهی، پای مرغ، تخم مرغ و سبزیجات برای تغذیه این حیوانات استفاده کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که درزمانی که سگ شما بیمار است باید غذای مصرفی سگ زیر نظر دامپزشک باشد، بهتر است در چنین شرایطی از مکمل ها که حاوی ویتامین ها و پروتئین ها می باشد استفاده کرد.

میزان غذای سگ پامرانین چه مقدار باید باشد

میزان غذای سگ پامرانین هم به شرایط سگ ارتباط دارد. اینکه سگ،شما  پیر است یا جوان است،ویا اینکه از لحاظ فعالیت‌های بدنی در شرایط خوبی است یا مجبور است که دائما در گوشه‌ای بخوابد ،آیا در شرایط آب و هوای سرد زندگی می‌کند یا گرم؟ در داخل خانه نگهداری می‌شود یا خارج از خانه است ؟ آیا در دوران شیردهی است یا نه؟

در هر یک از این موارد نیازهای تغذیه‌ای متفاوت خواهد بود. اما به عنوان یک قاعده کلی می‌توان به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 28 گرم غذای خشک در نظر گرفت.  همچنین سگ‌های کوچک به غذای بیشتری نسبت به سگ‌های بزرگ‌تر احتیاج دارند. زیرا نیازهای غذایی بیشتر در ارتباط با سگ‌های پیر به غذای کمتری نیاز دارند. اشتهای سگ‌های آبستن در اواخر آبستنی و شیردهی نیز بیشتر می‌گردد.

نکاتی در ارتباط با غذا ی سگ‌ پامرانین

-آب تازه باید همیشه در دسترس سگ باشد.

-غذا باید سر یک ساعت مقرر جلوی سگ گذاشته شود و 20-15 دقیقه بعد برداشته شود تا سگ عادت کند.

-به سگ بالغ حدود یک بیستم وزنش در روز غذا بدهید.

-از مکمل های ویتامینه و مواد معدنی در جیره غذایی سگ خود استفاده نمائید.

آیا سگ ها می توانند هر غذایی را مصرف کنند؟

بیشتر افراد دوست دارند از غذای شخصی خود به سگشان بدهند در صورتی  که ممکن است این کار به ضرر سگ باشد ، از نظر غذایی سگ ها مرزهای خاصی دارند که باید آنها را رعایت کنیم تا سگ دچار مشکل نشود.

مواد غذایی مانند سیر و پیازبه هر شکلی چه خام و چه پخته  موجب مسمومیت در سگ ها می شود ،چای و قهوه تمام نوشیدنی های که دارای کافئین هستند برای سگ مضر می باشد، انگور و کشمش برای کلیه های سگ مضر است همچنین انگور و کشمش می تواند سبب استفراغ پی در پی  در سگ  شود،

مصرف فندق سبب ضعف در عضلات و پاها و تب سگ می گردد، شکلات از دیگر مواد غذایی است که موجب مشکلات قلبی، رعشه، تنش و استفراغ  در حیوان می شود. خرما و هلو و آلوهسته و دانه این میوه ها برای سگ مشکل ساز است چرا که اگر وارد روده شود باعث انسداد و منجر به مرگ آن می شوند

اما در مقابل  آن شما می توانید از میوه ها یی مانند هندوانه، سیب، پرتقال، موز میوه های فوق العاده ای برای این کوچولوهای بامزه هستند ولی باید آن را تکه تکه کرد و به سگ داد. سگ ها در کنار میوه ها به سبزیجاتی مانند هویج، خیار، کدو و لوبیا سبز علاقه نشان دهند.

آیا غذای سگ  پامرانین باید پخته شود

در موردغذای سگ پامرانین باید گفت که توصیه می گردد که تمام غذاهایی که به طور خام تهیه می گردند پخته شوند تا خطرات برخی از بیماری ها کاهش یابد. همچنین برخی از میکروب ها مثل سالمونلا در ضایعات خام طیور دیده می شوند که با مصرف آن برای سگ مشکلاتی ایجاد می شود . پخته شدن باعث لذیذ تر شدن غذا نیز می شود. غذاهای منجمد را نیز باید گرم نمود وسپس به مصرف حیوان رساند . زیرا می توانند باعث اختلالات گوارشی گردند.

محتوای غذای سگ پامرانین

هر وعده ازغذای سگ پامرانین می بایست دارای ترکیب متعادلی شامل موارد زیر باشد

– کربوهیدرات، که در مواد غذایی مانند برنج، سیب زمینی، نان و عسل وجود دارد باید در غذای سگ پامرانین وجود داشته باشد.

– پروتئین، موجود در گوشت، مرغ، جگر، ماهی، کله پاچه، سیرابی وشیر دان، سنگدان و همچنین حبوبات پخته شده و نرم مثل؛ لپه، عدس، نخود، لوبیا

– ویتامینهای  موجود در میوه ها و سبزیجات تازه و یا پخته مثل؛ هویج، کرفس، اسفناج، تره، سیب زمینی، کدو، شلغم، سیب، خیار

و مواد معدنی ؛ موجود در لبنیات مثل ماست کم چرب شیرین، شیر کم چرب و پنیر

غذای بسیار با کیفیت برای سگ پامرانین خود انتخاب کنید.

یک رژیم غذایی سالمبرای حفظ سلامتی سگ شما لازم است. غذایی کامل و با کیفیت باید دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی و انجام فعالیت‌های سگ شما باشد. برای انتخاب غذای سگ پامرانین  به برچسب روی غذاها دقت کنید.

انتخاب غذای سگ پامرانین با کیفیت مناسب

-یک غذای با کیفیت، اول نشان می‌دهد دارای چه گوشتی است؛ مثلاً گوشت مرغ یا گاو، این مورد را در قسمت اول توضیحات یادداشت می‌کنند. بعد، به دنبال منابع دیگر پروتئین و لبنیات بگردید. در اولویت‌های بعدی این موارد باید ذکر شوند.

-به عبارت “کامل و بالانس” بر روی برچسب غذا دقت کنید. غذاهای با کیفیت بر روی برچسب خود قید می‌کنند که این غذا مطابق با استانداردهای تغذیه‌ای که توسط مراکز معتبر تعیین شده است، همخوانی دارد.

-سگ پامرانین  نیاز به غذاهایی دارد که مخصوص سگ‌های نژاد کوچک است و توله سگ‌ها به غذای مخصوص خود نیاز دارند. این غذاها حاوی مواد مغذی می‌باشند که به رشد سگ کمک می کند.

-بهتر است از غذاهایی که برچسب “طبیعی” دارند، استفاده نکنید. این غذاها اکثراً کیفیت خوبی ندارند و فقط جهت بازار یابی تولید می‌شوند.

-برای پیدا کردن غذای سگ پامرانین می‌توانید با دامپزشک خود نیز مشورت کنید.

برای سگ پامرانین خود مقدار زیادی آب تازه فراهم کنید.

آب، بخش مهمی از رژیم غذایی  را تامین می‌کند. او باید همیشه به آب تمیز و تازه دسترسی داشته باشد. به خاطر داشته باشید برای ظرف آب توله پامرهای کوچک، از ظروف کم عمق استفاده کنید.

چه نکاتی را باید هنگام غذا دادن به سگ ها رعایت کنیم؟

-توله سگ ها فقط باید از شیر مادر تغذیه کنند و تا ۸ هفتگی کنار مادر باشند.

-توله سگ ها چون بین ۲ تا ۴ ماهگی رشد سریعی دارند بهتر است غذای توله سگ ۴ وعده در شبانه روز به آن ها غذا داد.  هم چنین در این سن استخوان یا دنده مرغ به آن ها ندهید زیرا اسکلت مرغ برای سگ خوب نیست. اما استخوان مصنوعی برای تامین کلسیم جهت تقویت فک و تمیز شدن دندان ها مناسب است.

-در سن ۴ ماهگی یک وعده شیر را از وعده های غذایی او حذف کنید.

در سن ۶ ماهگی نیز تنها دادن ۳ وعده یکی صبح و یکی غروب کفایت می کند.

در سن یک سالگی و بعد از دوران بلوغ توله سگ ها، دادن ۱ وعده غذایی ضروری و کافی می باشد. این وعده را می توانید در غروب به او بدهید. البته توجه کنید در صورت کم کردن تعداد وعده ها در شبانه روز، میزان غذا در هر وعده را افزایش دهید.

چند بار در روز به حیوان غذا دهیم؟

وعده‌هایی که غذا در اختیار حیوان خود قرار می‌دهد اهمیت ویژه‌ای دارد. برخی از دامپزشکان معتقدند که توله سگ‌ها باید همیشه غذا در دسترس شان باشد، ولی برخی نیز وعده‌های منظم غذایی را توصیه می‌کنند که برای توله سگ‌ها بین ۴-۶ وعده در روز می‌باشد. در شرایطی که توله سگ‌ها به طور آزادانه غذا می‌خورند، بعدها که به بلوغ می‌رسند تغییر وعده‌های غذایی آنها به دوبار در روز بسیار مشکل خواهد بود و اگر بخواهند در دوران بزرگ‌سالی نیز به طور آزادانه غذا بخوردن مشکلات چاقی و سلامتی بروز خواهد داد. پس بهتر است برای توله سگ‌های خود وعده‌های غذایی مشخص تعیین کنید. در هر وعده  ۱۵-۲۰ دقیقه به حیوان فرصت دهید تا غذای خود را بخورد.

چه مقدار غذا باید به پامرانین خود بدهید

یکی از بزرگترین نگرانی هایی که می تواند مالکان پامرانین را درگیر کند،این است که پامرانین  به ویژه انهایی که دارای اندازه استاندارد هستند غذای زیادی نمی خورند.
درحالیکه شما وقتی می خواهید پامرانین خود را تغذیه کنید علاوه بر 2 یا 3 وعده غذا در روز، به او میان وعده و تنقلات هم می دهید. باید توجه داشته باشید که این میزان سرو غذای سگ پامرانین برای پامرانین کوچک نیست.

بنابراین صاحبان پامرانین نباید نگران باشند که سگ شان به اندازه کافی غذا نمی خورد، در واقع او دقیقا همان کاری را که او می خواهد انجام می دهد و همان مقداری را که نیاز دارد می خورد.

علاوه بر این، ممکن است متوجه شوید که کاسه غذای سگ شما اندازه مناسبی نداشته باشد(بیش از حد بزرگ باشد) و وعده های غذایی او در داخل ان کوچک تر بنظر بیاید.

آیا تغذیه سگ با استخوان صحیح است؟

تغذیه سگ ها با استخوان بسیار بحث برانگیز است. شواهد نشان می دهد که جویدن استخوان برای سگ ها در برخی جهات مناسب اما در برخی جهات دیگر بد است.

-استخوان ها منبع طبیعی کلسیم و فسفر است.

-جویدن، فک را تحریک می کند و از خستگی سگ جلوگیری می کند.

-استخوان ها می توانند دندان ها را بشکنند و باعث آسیب زدن به مینای دندان شوند.

چه غذاهایی برای توله سگ من خطرناک است؟

بعضی غذاهایی که انسان‌ها از خوردن آن لذت می‌برند ممکن است برای سگ‌ها خطرناک باشد. توله سگ را از آووکادو، شکلات، انگور، کشمش، فندق و خمیر نان خام تهیه شده با مخمر دور نگه دارید. همچنین از دادن پیاز، سیر و پیازچه؛ شیر و مقدار زیاد محصولات لبنی مانند پنیر؛ الکل؛ قهوه و کافئین؛ غذاهای شور مانند چیپس سیب‌زمینی؛ و غذاهای شیرین شده با زایلیتول مانند آدامس، کیک و محصولات پخته یا بیک شده و آبنبات خودداری کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا