اقتصادیبرترین های کسب و کار

قیمت سقف شیبدار فلزی

معرفی و بررسی انواع سقف شیبدار

در این مقاله ما به معرفی و بررسی انواع سقف شیبدار میپردازیم ، برخی از مهمترین عامل های انتخاب پوشش سقف شیبدار و بام ساختمان معمولا در موارد زیر خلاصه می شود؟

ظاهر و نمای ساختمان و متریال مورد استفاده برای پوشش بام شیبدار.

نحوه اجرا و آسانی مراحل نصب سقف شیبدار و متریال های زیرسازی پوشش بام.

مشخصات فیزیکی و استاندارهای سقف شیبدار بام و گارانتی و پشتیبانی و عمر مفید متریال مصرفی برای سقف شیبدار.

اهمیت سقف شیبدار

سقف شیبدار یکی از مهمترین اجزای ساختمان است. سقف شیبدار ، به مثابه پناهگاه یک ساختمان است و در کنار استحکام و زیبایی به ساختمان هویت نیز می بخشد، از این رو یکی از اصلی ترین اجزای ساختمان شمرده شده و باید با دیدی تخصصی نسبت به کیفیت طراحی و اجرای آن نگاه کرد ، آیا میدانستید توجه به عوامل بسیاری در محیط زیست مثل میزان باد.

باران. رطوبت. موقعیت جغرافیایی.گرما.سرما و نیز نوع کاربری بنا. وزن و دیگر مشخصات فنی ساختمان. علاوه بر احترام به سلیقه مشتری و حفظ تناسب و زیبایی ظاهر ساختمان در انتخاب پوشش مناسب برای سقف شما موثراست؟

سقف مسطح و سقف شیبدار

بسته به شکل کلی ، سقف را می توان به دو دسته غالب طبقه بندی شده تقسیم کرد. سقف مسطح و سقف شیبدار در معماری نوین . سقف های مسطح بیشتر در ساختمان های تجاری شایع هستند. در مقایسه با آن سقف شیبدار به دلیل تنوع بسیار زیاد. نصب آسان.

صرفه جویی در زمان. پرت کم مصالح ساختمان. امنیت بالا در مقابل آتش سوزی. وزن کم. سازگاری با شرایط اقلیمی. دوام بالا و ظاهر زیبایی که نسبت به سقف های مسطح دارد علاوه برسازه های تجاری بیشتر در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.

با تعویض سقف شیبدار موجود خانه خود یا نصب برای اولین بار برروی بام شیبدار خود از میان سقف های موجود به خودتان اجازه می دهید تا حس جدید و ارزشی افزوده را به خانه خود بیافزایید.

در حالی که فرم سقف و زیرسازی اولیه صحیح همواره بسیار اهمیت دارد شما پا را یک مرحله بالاتر گذاشته و محیط خارجی و دید خانه تان را تغیر خواهید داد.

این واقعیتی است که پوشش بام شیبدار شما فرصتی است برای تغیر ظاهری ساختمانتان و حسی که با دیدن آن به شما و دیگران دست خواهد داد. فرم. رنگ و ظاهر مواردی است که به سلیقه صاحب خانه باز می گردد. در هنگام انتخاب پوشش شیبدار بام.

سوالات متداول هنگام خرید سقف شیبدار

همواره برخی سوال ها مطرح خواهد شد و پاسخ به این سوال ها بیان کننده نیاز شما و پوشش مناسب برای بام شیبدار شما خواهد بود. وزن این نوع پوشش سقف شیبدار چقدر است و آیا نیاز به زیرسازی خاصی دارد. آیا این پوشش سقف شیبدار از تنوع رنگ و طرح برخوردار است تا آزادی انتخاب را برای هر سلیقه فراهم کند. آیا این پوشش سقف شیبدار استانداردهای لازم را دارد در برابر آتش سوزی چگونه واکنش می دهد. آیا نصب و راه اندازی و تعمیر ونگهداری این پوشش بام شیبدار سخت است نیاز به مهارت خاصی دارد. آیا این پوشش سقف شیبدار مناسب آب وهوای محیط زندگی شماست؟

انواع تایل های پوشش بام شیبدار؟

امروزه انواع مختلفی از تایل ها و ورق های پوشش سقفی برای اجرا برروی انواع بام شیبدار بنا به نوع ساختمان مثلا ساختمان ویلایی. سوله های صنعتی و ورزشی. دامداری و غیره وجود دارد. ورق های قیری با الیاف طبیعی قابل استفاده در انواع زوایای شیب و شرایط متنوع آب و هوایی( آندولین و آندوویلا) تایل های سفالی از جنس خاک رس ( سفال طبرستان و سفال شیرکوه) تایل های ورق های قیری با پوشش سنگریزه های معدنی رنگی در طرح های متنوع ( شینگل و باردولین ) ورق ها و تایل های سیمانی(ایرانیت.آردواز.روف تایل)

تایل های گالوانیزه با روکش سنگریزه های رنگی( دکرا.تاپ تایل. مترتایل و غیره) ورق های گالوانیزه رنگی با طرح های متنوع( ورق های طرح سفال. ورق های شادولاین. ورق های ذوزنقه. ورق های سینوسی) (ورق های تایل های پرچین و بام تایل طرح سنگریزه ای) ورق های پی وی سی و پلی کربنات شفاف. انواع ساندویچ پانل صنعتی. تایل های سرامیکی (آندوسر) تایل های سنگی طبیعی با طول عمر بالا (آردویز)

انواع طراحی سقف شیبدار

اصولا سقف های شیبدار به دو گونه طراحی می شوند سقف های شیبدار ساده( یک شیب و یا دو شیب ساده) و نوع دیگر سقف چند شیب.

ساختار سقف شیبدار

ساختار سقف شیبدار از چهار عنصر اصلی تشکیل شده است. اسکلت با خرپاسازی و شاسی کشی که معمولا با قوطی فلزی انجام می شود در این مرحله اصطلاحا سربندی نیز گفته می شود شیب های سقف طبق نقشه طراحی شده اجرا می شود. اجرای شاسی کشی چوبی جهت ایجاد شبکه یکپارچه به منظور بستری مناسب برای اجرای پوشش سقف نهایی. اجرای عایق حرارتی ( در صورت نیاز به سقف گرم ) و همچنین در این مرحله در صورت نیاز می توان لایه های ضد رطوبت قیری را به منظور جلوگیری از نشتی آب. نم و تعرق اجرا نمود. نهایتا اجرای تایل های سقف شیبدار با رعایت اصول نصب مربوط به نوع پوشش سقفی مورد استفاده قرار می گیرد؟

مزایای استفاده از سقف شیبدار

پوشش بعدی سقف شیبدار انواع تایل ها و سفال هستند. استفاده از این نوع پوشش بام ظرافت خاصی را به سقف شما هدیه خواهد کرد پوشش سقف شیبدار مخصوصا به صورت انحصاری صحبت درباره سفال ها در ایران بسیار تاریخچه قدیمی دارد و با معماری سنتی ما پیوندی عمیق دارد اما به دلیل سنگی متریال سفال و نصب سخت آن که احتیاج به متخصص حرفه ای برای نصب آن دارد امروزه کاربرد کم تری نصبت به رقبای خود دارد.

البته نمونه های مشابه سفال از جنس سفال نبوده و بسیار سبک تر از نمونه سفال بوده اما هرگز نمی توان زیبایی و اصالت این نمونه ها را به سفال سنتی مقایسه کرد در این مورد به عنوان آخرین مورد بررسی پوشش سقف شیبدار تایل می توان به ایجاد شکستگی بسیار ونیاز به حفظ و ترمیم بالا دانست و تغییر رنگ در مقابل آفتاب به مرور زمان در نمونه های غیر سفالی اشاره کرد؟

معایب انواع پوشش سقف شیبدار تایل

نیاز به نصب تخصصی و دیتیل اجرای کمی دشوار سنگینی بیش از حد در مقایسه با سایر نمونه های سقف شکستگی و نگهداری بالا .

سقف شیبدار فلزی

پوشش فلزی سقف شیبدار بسیار مقاوم نسبت به تمامی شرایط آب و هوایی هستند همچنین سبک و قابل نصب راحت
دارند. این نوع پوشش سقف شیبدار در دو نوع ورق پنل همچنین در حالت شینگل عرضه می شود و البته نوع ورق و پنل در ایران بیشتر استفاده و عرضه می شود ورق های فلزی پوشش بام معمولا از جنس آلمینیوم و روی و استیل می باشد. همچنین قابلیت بازیافت را دارند. ما در مقابل اشعه آفتاب در بلند مدت ظاهرشان دستخوش تغیر می شوند

سقف شیبدار

مزایای انواع پوشش سقف شیبدار فلزی

نصب آسان سبک و مقاوم در برابر آب و هوای مختلف.

معایب انواع سقف شیبدار فلزی:تغییر شکل ظاهری در گذر زمان. تنوع مدل و ظاهر کم.

انواع سقف شیبدار شینگل آسفالتی:یکی از معروفترین و محبوب ترین پوشش های سقف شیبدار در دنیا شینگل آسفالتی می باشد و این به دلیل تنوع بسیار بالا در طرح های و مدل های انواع سقف شینگل می باشد و همچنین طیف رنگی بسیار متنوع که همواره باعث جلب رضایت کار فرمایان می شود. همچنین از دلایل محبوبیت سقف شیبدار شینگل آسفالتی می توان به اقتصادی بودن آن اشاره کرد در بازه زمانی نصب سریع و بدون درد سر شینگل همچنین دیتل اجرایی بسیار ساده و قابل اجرای شینگل باعث شده این محصول همواره در دسته اول انتخاب سقف شیبدار قرار گیرد.

نکته بسیار مهم درباره سقف شینگل آسفالتی طول عمر بالا آن می باشد که حتی این اجازه را به برخی تولید کنندگان شینگل داده که گارانتی مادام العمر را برای محصولات خود فراهم کنند همچنین مناسب بودن برای اکثر شرایط آب و هوایی و سبکی سقف شیبدار شینگل آسفالتی از نکات قابل اشاره در مورد این متریال پوششی می باشد.

سهولت وسرعت اجرا سبکی سقف.تنوع رنگ و طرح

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا