بین الملل

نتانیاهو خطاب به بایدن : من مسوول رهبری اسرائیل هستم

به گزارش دانا نیوز، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پیش‌ از این نیز به اختلافات میان این رژیم و آمریکا اذعان کرده بود، امروز (دوشنبه) بار دیگر با اظهارت خود بر این اختلافات صحه گذاشت.

«بنیامین نتانیاهو» در گفت‌وگو با «فاکس نیوز» اظهار داشت: من با بایدن تماس صریحی داشتم اما من مسوول رهبری اسرائیل هستم و اغلب اسرائیلی‌ها از من حمایت می‌کنند.

نتانیاهو گفت: ما درباره اهداف اصلی با آمریکا توافق نظر داریم اما درباره چگونگی دستیابی به آنها اختلافاتی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، وی با تکرار توهم «نابودی حماس» ادامه داد: ما همه کارهایی را که برای از بین‌ بردن حماس لازم است، انجام خواهیم داد. ما باید حماس را نابود کنیم؛ چرا که در غیر این صورت آینده‌ای در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

دولت دموکرات بایدن از ابتدای روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، درباره حضور صهیونیست‌های تندرو در این کابینه هشدار داد و خواهان اخراج آنها از کابینه شد.

بایدن و بسیاری از متحدان تل‌آویو در کشورهای غربی معتقدند که حضور تندروها در کابینه رژیم صهیونیستی موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به مقاومت و در نتیجه تسریع در فروپاشی این رژیم می‌شود.

مقامات دولت بایدن از ابتدای جنگ غزه نیز ضمن حمایت تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی، همواره بر پرهیز از تندروی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری تأکید کردند زیرا نگران شکل‌گیری انتفاضه جدیدی در سرزمین‌های اشغالی هستند.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا