اقتصادی

توافق نامه تهران و دوحه در مورد همکاری مشترک انرژی و سرمایه گذاری

وزیر نیرو و وزیر صنعت و تجارت قطر با توافق رئیس جمهور کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور برای همکاری دو جانبه در زمینه انرژی و سرمایه گذاری موافقت کرده اند.

دانا نیوز گفت: شیوع ویروس ویروس کرونا و استفاده از فرصتهای زمانی و توسعه بیشتر روابط بین روابطی بعد از جلسه کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و قطر که در آوریل امسال در اصفهان برگزار شد به تعویق افتاد. جلسه ویدئویی کنفرانسی با حضور رضا اردکانیان وزیر انرژی کشورمان و علی بن احمد الکواری وزیر تجارت و صنعت قطر به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون برگزار شد.

رضا اردکانیان در یک کنفرانس ویدئویی با رئیس قطر کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی گفت: کلیه اسناد و پیش نویس اسناد مورد نیاز برای تهیه پیش نویس و تصویب کمیسیون مشترک در مورد ایران آماده است و با طرف قطر به اشتراک گذاشته می شود. از جلسه کمیسیون مشترک تا پایان ، هر دو طرف پرونده ها را تأیید می کنند.

رؤسای جمهور ایران و قطر کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی توافق کردند که در اوایل ماه مه یک نشست مشترک کمیسیون تشکیل دهند تا به فاجعه منا و پایان دادن به وضعیت اولیه خود بازگردد. .

دو طرف همچنین توافق کردند که در یک جلسه کنفرانس ویدئویی با اسناد و مدارک هر دو طرف به توافق برسند و این موضوعات برای توافق به منظور کمک به پیشرفت مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در این جلسه ، وزیر انرژی ایران و طرف قطر نیز به معرفی مشارکت کنندگان پرداختند که از هفته آینده موضوع را بین دو کشور پیگیری می کنند و پیش بینی می شود برای تهیه مقدمات به توافق برسند.

وزیر انرژی ضمن تشکر از وضعیت قطر در وضعیت Corona ، وضعیت کشور ما را تشریح کرد و از ایران به دلیل کمکهای پزشکی قطر در مبارزه با کرونا و همکاری دو کشور در برخورد با کورونا تشکر کرد. این بیماری آماده سازی خود را اعلام می کند.

اردکانیان اظهار داشت: اگرچه کورونا سختی ها و مشکلات زیادی را برای بشر ایجاد کرده است ، اما نتایج مثبتی از جمله نزدیکی و نزدیکی کشورهای دوست و همسایه داشته است.

در پایان وزیر نیرو از قطر ایرویز برای ارائه خدمات بهداشتی رایگان به ایران به سایر کشورها و شرکت های بین المللی تشکر کرد.

طرف قطر ضمن تشریح اوضاع تاج گذاری کشور ، آمادگی همکاری در این موضوع را ابراز کرد و ابراز تمایل کرد که برای توسعه روابط بین دو کشور کمک کند.

در عین حال ، هر دو طرف ابراز خوشبینی کردند که تصمیم نهایی وزرا در آینده نزدیک خبرهای خوبی را از نمایندگان تمام عیار دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا