حوادث

۴۰۰۰ اکیپ‌ پیمانکار اجرایی فعال پایتخت نقشه ایمنی داشته باشند/ فرسودگی در تهران یک خطر است

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در شورا و شهرداری تهران به موضوع ایمنی باید توجه ویژه‌ای شود، فرسودگی در شهر تهران را یک خطر دانست و گفت: ۴۰۰۰ اکیپ‌ پیمانکار اجرایی فعال در تهران، باید نقشه ایمنی داشته باشند.

به گزارش دانا نیوز، عباس شعبانی در دومین همایش ارزیابی شهرداران نواحی پایتخت در ایمن سازی شهر تهران در مورد موضوع ایمنی و HSE اظهار کرد: ایمنی باید جزو ذات فعالیت شهرداران نواحی باشد.

وی افزود: موضوع ایمنی و توجه به آن باید همه جانبه باشد. در پروژه‌های ما پیوست ایمنی HSE آورده شود. حدود ۴۰۰۰ اکیپ‌ پیمانکاری اجرایی مشغول فعالیت هستند و می‌توانند نقشه ایمنی داشته باشد.

شعبانی ادامه داد: فرسودگی شهر تهران یک خطر است و باید به این موضوع توجه کرد و با نوسازی شهر، میزان ایمنی افزایش پیدا خواهد کرد.

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرداران نواحی باید در موضوع ساخت و ساز غیر مجاز بیشتر دقت کنند، ما هم نظارت خود را سختگیرانه تر خواهیم کرد.

اختصاص چهار درصد بودجه شهرداری تهران به آتش‌نشانی اختصاص دارد

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران هم در این جلسه گفت: یکی از حوادث تلخ سال‌های گذشته حادثه پلاسکو بود.

وی با تأکید بر اینکه ۱۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر وجود دارد، افزود: در حال حاضر حدود ۳ همت یعنی چهار درصد بودجه شهرداری تهران به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اختصاص دارد. در تدوین برنامه چهار ساله چهارم هم کاهش حوادث و پیشگیری در اولویت است، لذا برنامه گذاشتیم تا پایان سال ۱۴۰۲ سعی شود، رشد حوادث به صفر برسد و از سال ۱۴۰۳ شاهد کاهش حوادث باشیم.

بابایی با اشاره به اینکه در مسیر کاهش حوادث، آتش‌نشانی تنها بوده است، ادامه داد: به همین دلیل لایحه بهبود و توسعه حوزه آتش‌نشانی به صحن شورا آمد و با اکثریت آراء تصویب شد که شهرداران نواحی هم مسئولیت دارند و باید به کمک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیایند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۲۹ ساختمان پرخطر در شهر تهران گفت: سازمان آتش‌نشانی باهم افزایی با شهرداران مناطق و نواحی، توانستند که  این آمار را کاهش دهند.

بر اساس گزارش سایت شهر، بابایی در خاتمه با بیان اینکه در فصل بودجه و متمم آن هستیم، گفت: دوستانی که موارد استثنایی دارند بیایند و اعلام کنند، شورای اسلامی شهر تهران در موضوعات ویژه کمک خواهد کرد. در سال ۱۴۰۲ هر ناحیه شهرداری تهران باید ۹ ساختمان ناایمن را تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا