فرهنگ و هنر

ممنوعیت ورود امامان جمعه به عرصه رقابت‌های جناحی

دانا نیوز/خراسان رضوی معاون نظارت و بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بر پرهیز و ممنوعیت از ورود امامان جمعه به عرصه رقابت‌های جناحی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب جمعه ۲۷ مردادماه در جلسه شورای اداری خلیل‌آباد و معرفی امام‌جمعه این شهر، به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع پاسداران اشاره کرد و گفت: اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در برابر تمامی مشکلات، فشارهای دشمنان و سختی‌ها ایستادگی کرده‌ایم به دلیل درس‌هایی بوده که از عاشورا گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مسیر عاشورا و امام حسین(ع) است، افزود: ایستادگی از درس‌های بزرگ عاشوراست، قطعاً هرکجا در برابر مشکلات ایستادگی داشته‌ایم دشمن کوتاه آمده و عقب‌نشینی کرده است.

معاون نظارت و بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: عربده‌هایی که هرزگاهی برخی از سردمداران آمریکا و اسرائیل می‌کشند به جایی نمی‌رسد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر از وضع موجود انتقادی هم داریم اما نباید اعتماد و امید را از بین برد، افزود: همه ما نسبت به امیدبخشی و ایجاد اعتماد در جامعه وظیفه داریم.

معاون نظارت و بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: هر کسی که داعیه ورود به مسئولیت و هر پست و مقامی دارد، اگر تقوای الهی و اخلاص و تلاش شبانه‌روزی بر محور جریان ولایت را محور اصلی کار خود قرار دهد موفق خواهد بود.

وی گفت: برخی کسانی که با جریان نظام و انقلاب و ولایت مخالفت می‌کنند قطعاً به هیچ نتیجه‌ای نخواهند رسید، متأسفانه طی سال‌های بعد از انقلاب برخی افراد ضربه‌هایی می‌زدند اما به اهداف خود نرسیدند.

ممنوعیت ورود امامان جمعه به عرصه رقابت‌های جناحی

رضوانی نسب در ادامه با تقدیر از تلاش‌های بیش از سه دهه امام‌جمعه پیشین خلیل‌آباد، افزود: بدون شک ۳۳ سال بیان خطبه روز جمعه و مداومت بر این امر، پیگیری مراجعات مردمی و … کار آسانی نیست.

وی همچنین عنوان کرد: امروز حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی به عنوان امام‌جمعه جدید خلیل‌آباد معرفی می‌شوند، قطعاً ایشان با کمک مسئولان زمینه جریان تبیین نظام و انقلاب را پیش خواهند برد و موفق هستند.

معاون نظارت و بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: طبق دستور ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور حداکثر هر ۱۰ سال تغییر و جابجایی داریم و این جابجایی ائمه جمعه روندی طبیعی است.

وی همچنین خطاب به امام‌جمعه جدید خلیل‌آباد گفت: امید داریم در هماهنگی کامل با خط‌ مشی ولایت و امامت، علاوه بر اقامه باشکوه نماز جمعه و ارائه خطبه‌هایی بصیرت بخش و وحدت‌آفرین بر صیانت از ارزش‌های اسلام ناب محمدی و مبانی عزت‌آفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی همت گمارید.

رضوانی نسب همچنین خواست؛ با پرهیز از ورود به عرصه رقابت‌های جناحی، گستراندن چتر آنلاین و عطوفت نظام اسلامی، عمل به سیاست‌های مصوب شورا و تمرکز بر تحقق مأموریت‌ها و توجه به موارد دیگر، تقویت نهاد امام‌جمعه را به عنوان قلب تپنده فرهنگی مد نظر قرار دهید.

امامان جمعه به مسئولان کم کار نهیب بزنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه همه مسائل هر شهر از جمله نداری مردم، بی‌بندوباری، عدم اشتغال، بیکاری، اوضاع شهرداری‌ها و ادارات و نهادها و … به امام‌جمعه ارتباط دارد، اظهار کرد: تمامی مسائل هر شهرستان به امامان جمعه ختم می‌شود.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین امامان جمعه را رهبران هر شهر دانست و افزود: امامان جمعه متعلق به تمامی سلایق سیاسی هستند و هیچ کس نمی‌تواند امام‌جمعه و یا رهبری را به نفع خود و گروه خاصش مصادره کند.

وی بیان کرد: نگاه امامان جمعه رفع محرومیت‌ها و مشکلات و ایجاد اتحاد و همدلی است، امام‌جمعه‌ای که انتقاد نکند و حرف و زبان مردم نباشد این فرد امام‌جمعه نیست.

نماینده مردم منطقه ترشیز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امامان جمعه باید به مسئولان کم کار نهیب بزنند، گفت: ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی هر شهر نقشی بی‌بدیل در حفظ اتحاد و همدلی میان اهالی دارند.

باید آرامش را در جامعه حفظ کرد

فرماندار خلیل‌آباد در این مراسم با اشاره به اینکه در سالگرد اغتشاشات پارسال قرار داریم و مجدد جنگ ترکیبی تبلیغاتی گسترده‌ای علیه نظام آغاز می‌شود، افزود: شرایط کنونی بسیار حساس است.

سید مسعود یاوری  اظهار کرد: نظریه‌پردازان مخالف جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده هستند که مردم ایران در کنش‌های سیاسی پرهزینه بسیار محتاط هستند و در تقابلات و حرکت‌های سیاسی که هزینه‌بر است خیلی مشارکت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه دشمنان برای زنده نگه‌داشتن اغتشاشات همچنان فعالیت دارند اما از سویی اذعان به این موضوع دارند که مردم کشور آنها را همراهی نخواهند کرد، با این وجود بازهم تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا در انتخابات به مشارکت مردم ضربه بزنند.

نماینده عالی دولت در خلیل‌آباد با بیان اینکه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات مدام در حال برنامه‌ریزی هستند، خاطرنشان کرد: اسفندماه امسال اولین انتخابات در دولت سیزدهم برگزار خواهد شد، همیشه اولین انتخابات در دولت‌ها نتیجه و خروجی خاصی خواهد داشت و برنامه‌های آتی دولت را تحت‌الشاع قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه ۴ راهبرد مدنظر رهبر معظم انقلاب شامل سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات به صورت خاص و ویژه باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: با حضور گسترده در انتخابات باید راهبرد و دکترین دشمن را خنثی نمود.

یاوری یکی از مهمترین موضوعاتی که به سلامت انتخابات کمک می‌کند را عدم جانبداری مسئولان در حمایت یا تقابل با نامزدهای انتخاباتی دانست و گفت: قطعاً هرگونه جانبداری مسئولان از نامزدهای خاص بر سلامت انتخابات تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزایش مشارکت مردم در انتخابات را در گرو سلامت انتخابات دانست و بیان کرد: اگر هر سه گروه جریان سیاسی کشور از جمله منتصب به اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در انتخابات حضور داشته باشند شاهد برگزاری انتخابات پرشوری خواهیم بود.

فرماندار خلیل‌آباد مشارکت سیاسی احزاب در انتخابات و افزایش مشارکت بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اگر جریان و گروه خاصی حذف و انتخابات دو قطبی شود موجب کاهش بخشی از مشارکت و رقابت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون تمامی جریانات و احزاب سیاسی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی نکرده‌اند، هیچ جریانی لیست انتخابات نداده و حضور قطعی در انتخابات را تائید نکرده است.

یاوری گفت: اگرچه از برخی افراد زمزمه‌هایی برای تحریم انتخابات به گوش می‌رسد اما در واقع این‌ها کسانی هستند که منافع حزبی و جریانی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید آرامش را در جامعه حفظ نمود، اظهار کرد: هرچه جامعه را به سمت آرامش هدایت کنیم در افزایش مشارکت تأثیرگذار است.

یاوری عملکرد مسئولان و مسائل اقتصادی را از دیگر عوامل و شاخص‌های تأثیرگذار در افزایش مشارکت مردم برشمرد و افزود: دشمن جنگ شناختی را با ما آغاز نموده و به دنبال کاهش امید به آینده است. مدیران باید اعتقاد داشته باشند که حرکت رو به جلو است.

وی در ادامه از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام ناهیدی به عنوان امام‌جمعه قبلی این شهر تقدیر و تشکر کرد.

در پایان مراسم از زحمات حجت‌الاسلام ناهیدی تقدیر و حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی  به عنوان امام‌جمعه شهر خلیل‌آباد معرفی شد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا