اجتماعیبرترین های کسب و کار

انواع کوله پشتی های موجود در بازار ایران کدام است؟

محتوای این مطلب پنهان

معرفی برندهای معتبر کوله پشتی 2022

برای سفرهای کوتاه و یا طولانی ، طبیعت گردی، کمپ زدن نیاز به خرید کوله پشتی جادار و با کیفیت است. پیشنهاد ما به شما این است که از یک مارک معتبر کوله پشتی تهیه کنید ، چرا ؟ پاسخ مشخص است یک کوله پشتی با کیفیت بخرید و یک عمر از آن استفاده کنید. شاید به نظر شما این جمله که “یک کوله پشتی برند (که معمولا گران می باشد) مفت است” بی معنی و مفهموم باشد.

اما اگر کمی فکر کنید ، متوجه می شوید با یک کوله پشتی از یک برند معتبر علاوه بر شیک بودن که می توانید در فرودگاه از آن استفاده کنید بخاطر کیفیت بالا چه خاطرات قشنگی برای شما می سازد. پس از گذشت چند سال مثل روز اول مقاوم و بادوام است این کوله پشتی هست که شما لایقش هستید نه کوله ای که هر لحظه نگران هستید الان پاره می شود یا مدتی بعد.

در ادامه برندهای معتبر کوله پشتی را بررسی می کنیم و در انتها جدیدترین مدل ها را به شما معرفی خواهیم کرد. به یاد داشته باشید به طور کلی دو نوع کوله پشتی داریم :

  • برای محافظت از لپتاب و وسایل دیجیتالی
  • برای کوهنوردی و مسافرت

۱ کوله پشتی مارک آلمانی دیوتر

 یک برند آلمانی تجهیزات و ملزومات کمپینگ ، کوهنوردی ، پیاده‌گردی و ورزش‌های زمستانی است که در سال ۱۸۹۸ میلادی تأسیس شد. در سال ۱۸۹۸، هانس دیوتر کمپانی دیوتر را بنا نهاد. در اوایل قرن بیستم دیوتر کیف پستچی‌های ایالت باواریا را تامین می‌کرد. در سال ۱۹۱۰ هنگامی که تقاضای زیادی برای ملزومات ارتشی وجود داشت این شرکت شروع به تولید کیف ، کوله پشتی و چادر برای ارتش آلمان کرد.

این برند قدیمی در ساخت کوله پشتی تجربه بالایی دارد و در طول سالیان دراز محبوبیت زیادی کسب کرده است.

۲ کوله پشتی برند نورث فیس

نورث فیس شرکت پوشاک آمریکایی است ، که در زمینه تولید کفش ، لباس و تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کند. شرکت نورث فیس در سال ۱۹۶۸ توسط داگلاس تامپکینز و سوزی تامپکینز بل در شهر آلامدا ، کالیفرنیا تأسیس شد و هم‌اکنون مالکیت آن در اختیار شرکت وی‌اف کورپوریشن می‌باشد. این کمپانی عمده تمرکزخود را بر تجهیزات کوهنوردی و کمپینگ محدود کرده است و با ساخت کوله پشتی های با کیفیت برای سال ها مورد توجه قرار گرفته است.

۳ –  کوله پشتی برند شیائومی

وقتی که اسم شیائومی را می شنویم به یاد گوشی ، پاوربانک و تجهیزات الکترونیک می افتیم ، اما این کمپانی اقدام به تولید کوله پشتی نیز کرده است. بعد از خواندن نظرها متوجه شدیم به نسبت دیگر برندها این کمپانی کوله پشتی های عادی با کیفیت نسبتا خوب و قیمت مناسب تولید می کند. دلیل آنکه اسم این برند را در لیست آوردیم به این خاطر بود که این کوله پشتی ها مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است.

شیائومی یک شرکت الکترونیک متعلق به بخش خصوصی است و مقر آن در پکن قرار دارد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشی‌های هوشمند ، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. برای راهنمای انتخاب کوله پشتی های نایکی این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

۴ کوله پشتی مارک فرانسوی دلسی

شرکت دلسی در گذشته (۱۹۱۱) به عنوان یک متخصص در ساخت کیف های چرمی برای دوربین ها ، روکش خودرو ، کاور ماشین تحریر ، کاور دستگاه های ضبط ، به دلیل دانش بالا ، استحکام و کارایی معروف بود. این شرکت فرانسوی با کیفیت در سال ۱۹۴۶ با ادغام شرکتی دیگر با نام دلسی شکل گرفت که در آن سال ها در ساخت کیف های مسافرتی تمام خلاقیت های خود را بکار می برد. در حال حاضر این کمپانی بروی چمدان های مسافرتی ، کیف لپتاپ و کوله پشتی (که اکثرا محافظ لپتاب است ) متمرکز می باشد.

۵ میلت

برند میلت جز گرانترین کوله پشتی های موجود در ایران است که برای کوهنوردان حرفه ای تا نیمه حرفه ای توصیه می شود. این کمپانی زیر شاخه کمپانی کالیدا گروپ می باشد که لباس زیر تولید می کند. بیش از شش دهه است که ما علاقه مندان به ورزش های کوهستانی را که به دنبال تجهیزات قابل اعتماد و لباس مناسب برای فعالیت های کوهستانی خود هستند ، تجهیز می کنیم. ما همیشه شنوای نیازهای شما در زمینه تجهیزات کوهنوردی هستیم و به طور مداوم سعی می کنیم کیفیت و پیشرفته ترین فناوری خود را در زمینه تولید این تجهیزات توسعه دهیم. به طوری که وقتی که صحبت از کوه می شود بهترین ها را ارائه می دهیم.

۶ کوله پشتی مارک آمریکایی آسپری

این برند در سال ۱۹۷۴ در کالیفرنیای آمریکا متولد شد. همه چیز با یک چرخ خیاطی و یک سر پر از ایده و تمایل به تولید کوله پشتی های نوآورانه و مطابق با بالاترین استانداردها شروع شد. کوله پشتی های آسپری تا به امروز تجسم یک روحیه پیشگام می باشد که از بلندترین کوه ها تا دورترین جزایر و هرجای دیگر را پیموده است.

کوله پشتی آسپری شریک رسمی انجمن پیاده روی آلمان است و ما بسیار خوشحالیم که به عنوان بخشی از این همکاری می توانیم از ابتکارات عالی آنها برای پایداری و لذت بردن از طبیعت حمایت کنیم. انجمن پیاده روی آلمان یک انجمن حرفه ای برای پیاده روی در کل کشور آلمان می باشد که از سال ۱۸۸۳ فعالیت خود را آغاز می کند.

۷ کوله برند پیر کاردین

این برند در زمینه پوشاک و مد زنانه و مردانه فعال است اما با این وجود محصولات دیگری مثل چمدان مسافرتی و کوله پشتی (اکثرا مناسب لپتاب) در سبد خود دارد. پیر کاردین در سانبیاگو دی کالاتا در ایتالیا زاده شد. کاردین بخاطر وسعت و سبک طراحیش شناخته شده‌است. او در سال ۱۹۴۵ به پاریس نقل مکان کرد و در آنجا به مطالعه معماری پرداخت و بعد از جنگ جهانی دوم با ژان پاکن همکاری کرد.

در سال ۱۹۴۷ کار در بالنچیا را رد کرد و منزل شخصی‌اش را در سال ۱۹۵۰ بنا کرد و مؤسسه طراحی لباس زنان را هم در سال ۱۹۵۳ به راه انداخت. وقتی که کاردین برای نخستین بار در سال ۱۹۵۹ به ژاپن سفر کرد ، تصمیم گرفت که نخستین خیاط‌خانه زنانه مد روز را در آنجا تأسیس کند. تخصص این برند علاوه بر پوشاک در کوله های محافظ لپتاب و چمدان های مسافرتی می باشد.

۸ وئوده

وئوده تولید کننده آلمانی تجهیزات ورزشی (از جمله ورزش کوهنوردی) می باشد که دفتر مرکزی آن در آلمان است. در سال ۱۹۷۴ توسط آلبرشت فون دوویتز تاسیس شد. نام این شرکت از حروف اول موسس آن گرفته شده است. این یک شرکت ۱۰۰ درصد خانوادگی است که در سال ۲۰۰۹ مدیریت این برند به دخترش آنته فون دوویتس واگذار شد.

۴۸۶ کارمند وئوده در دفتر مرکزی آلمان کار می کنند. این کمپانی تولید کننده عمده کفش های کوهنوردی ، کوله پشتی و سایر لباسهای کوهنوردی می باشد.

۹ کوله پشتی کلمبیا

محصولات ورزشی کلمبیا به عنوان یک توزیع کننده کلاه ، بصورت خانوادگی آغاز به کار کرد. فوری گرت بویل ، پل و ماری لامفرم ، در سال ۱۹۳۷ از آلمان نازی گریختند و بلافاصله یک مغازه کلاه فروشی در پورتلند خریداری کردند. آنها شرکتی به نام شرکت کلاه کلمبیا تاسیس کردند که نام آن ، از رودخانه کلمبیا که در نزدیکی آنها بود ، گرفته شد.

در سال ۱۹۴۸ گرت با نیل بویل ازدواج کرد که رئیس شرکت شد. کمبود انواعی از لباس مردانه و زنانه خانواده را برای شروع تولید محصولات خود تحت تأثیر قرار داد و شرکت کلاه کلمبیا در سال ۱۹۶۰ به شرکت لباس ورزشی کلمبیا تبدیل شد. در سال ۱۹۷۰ ، نیل بویل در پی حمله قلبی درگذشت. گرت و پسرش تیم بویل مسئولیت کلمبیا را بر عهده گرفتند و آن را از ورشکستگی نجات دادند.

این کمپانی کوله پشتی های با کیفیتی برای کوهنوردی و طبیعت گردی تولید کرده است که بسیار با کیفیت می باشد.

۱۰ کوله پشتی مارک سویسی ماموت

گروه ورزشی ماموت یک تولید کننده سوئیسی محصولات و لوازم کوهنوردی واقع در سیون سوییس است. این شرکت در سال ۱۸۶۲ توسط کسپر تنر در ناحیه دینتیکون تأسیس شد. شرکت‌های رایشله (کفش کوهنوردی) ، آیونگیلاک (کیسه خواب) و توکو (واکس اسکی) متعلق به گروه ورزشی ماموت هستند.

در سال ۲۰۱۱ ماموت فروشی بالغ بر ۲۱۰٫۸ میلیون فرانک سوئیس داشت. این شرکت به همراه شرکت آلمانی ادلرید بزرگترین تولیدکننده طناب کوهنوردی در جهان است. کارکنان ماموت در اداره مرکزی حدود ۲۰۰ نفر هستند و همچنین ماموت صاحب چندین کارگاه در سرتاسر جهان است. انبار مرکزی ماموت در اروپا ، در شهر ممینگن آلمان قرار دارد که چندین بار توسعه داده شده‌است.

کوله پشتی های مارک ماموت در کنار قیمت مناسب ، دوام بالا و کیفیت بسیار مناسبی دارد.

از بهترین مدل های کوله پشتی کوهنوردی چه می دانید؟

۱کوله پشتی کوهنوردی ۷۰ لیتری فوروارد کد FCLT404

این مدل یکی از بهترین کوله پشتی های کوهنوردی در بازار است که امتیا ۴.۲ را از خریداران کسب کرده است و بیش از ۸۳ درصد از خریداران، این محصول را به دیگران توصیه کرده اند که عدد بسیار خوبی است و نشان از کیفیت و قیمت مناسب این محصول دارد.

این کوله پشتی فوروارد قابلیت های متفاوتی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم، هرچند که برای هر شخص یک یا چند قابلیت اهمیت بیشتری دارند.

  • تعداد ۷ عدد جیب خارجی و ۲ عدد جیب خارجی که برای آنهایی که وسیله های خرد زیادی دارند بسیار مناسب است.
  • دارای پالت شلاقی در سراسر کوله، این قابلیت موجب می شود که کوله در حالت ایستاده ثبات کافی داشته باشد.
  • دارای پد تهویه هوا در قسمت پشتی کوله، که موجب می‌شود از ناحیه کمر عرق نکنید یا کمتر عرق کنید.
  • دارای حجم ۷۰ لیتر که با کمک کلاهی تا ۸۰ لیتر هم قابل افزایش است، این حجم برای اغلب افراد مناسب است.

اگر نگاهی به میانگین نظرات کاربران در تصویر بالا داشته باشید، این کوله پشتی در بیشتر ابعاد امتیاز قابل قبولی از کاربران دریافت کرده است و با توجه به رنج قیمتی که دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد، اما همه چیز به این بستگی دارد که شما تا چه حد حرفه ای ورزش کوهنوردی را انجام می‌دهید، مسلما برای صعود به دماوند به یک کوله حرفه‌ای تر نیاز خواهید داشت.

۲کوله پشتی کوهنوردی ۵۰ لیتری پکینیو مدل everest

شرکت پکینو یا همان کله گاوی از شرکت های معتبر و مشهور در تولید کوله پشتی کوهنوردی است که این مدل ۵۰ لیتری آن امتیاز ۴.۲ را از خریداران کسب کرده است و عمده خریداران نظر مثبتی در مورد این محصول داشته اند.

از ویژگی های برجسته این کوله پشتی کوهنوردی این است که سگگ های به کار رفته در آن از برند YKK ژاپن هستند که از بهترین سگگ های موجود در بازار است که کیفیت و مقاومت بی نظیری دارد.

یکی از خریداران محصول که بیش از ۵ سال در حال استفاده از این کوله میباشد گفته است: نسبت به پولی که میدید بیشتر آش میخوریدمن ۵ ساله دارمش خیلی هم استفاده کردم ازش عالی هست.

نگاهی به مشخصات این کوله پشتی کوهنوردی:

  • ابعاد خارجی: ۳۶×۲۲×۵۶ سانتی‌متر
  • مقاومت در برابر ضربه: دارد
  • دارای دوجیب در قسمت کناری برای نگه‌داری قمقمه و دو جیب روی بند کمری

۳کوله پشتی کوهنوردی ۶۵ لیتری دیوتر مدل D86_FUTURA

دقت داشته باشید که این کوله یک های کپی از کوله اصلی می باشد که اگرچه اورجینال نیست اما در ساخت آن از متریال درجه ۱ استفاده شده است و تا حد زیادی از نظر کیفیتی نزدیک به نمونه اصلی می باشد و حداقل می‌توان گفت به کوله‌ای به مراتب با ارزش‌تر از چیزی که پرداخت می‌کنید نصیب شما می‌شود.

این کوله در رنگ های متنوعی مانند قرمز، سبز، آبی و مشکلی موجود می‌باشد که خریداران این محصول امتیاز ۳.۳ را به آن داده اند که عدد نسبتا قابل قبولی است، هرچند نشان می‌دهد که پیش از خرید حتما باید نظرات را بررسی کنید.

از ویژگی های اصلی این کوله می‌توان به ۷جیب خارجی، ۲ جیب داخلی، کاور ضد آب، تهیه مناسب هوا، طراحی ارگونومیک و همچنین ۴ بند مخصوص روی کوله جهت قرار دادن وسایلی مانند زیرانداز اشاره کرد.

البته این کوله قابلیت های مهم دیگری هم دارد، به طور مثال قابلیت هم کمل بک تا ۳ لیتر، بندهای مخصوص جهت حمل تبر، یخ شکن و باتوم و قابلیت بالانس وزن کوله با کمک بندهای مخصوص، هر کدام از این قابلیت های برای هر شخص اهمیت متفاوتی دارند، شما باید ببینید که آیا قابلیت های مد نظرتان در این کوله دیده می شوند؟

میانگین نظرات خریدران این کوله پشتی نشان می‌دهد که اغلب از خرید آن رضایت داشته اند و در ابعاد کیفی مختلف نمره خوبی به این کوله پشتی داده‌اند، با این حال بهتر است خودتان نگاهی به نظرات خریداران داشته باشید.

۴کوله پشتی کوهنوردی ۶۵ لیتری فوروارد مدل FCLT414-2

به یکی از پرفروش ترین و بهترین کوله پشتی های کوهنوردی برند فوروارد رسیدیم که بیش از ۸۶ درصد از خریداران آن را توصیه کرده اند و امتیاز ۴.۲ از ۵ را از خریداران کسب کرده است.

جنس این کوله پشتی از برزند است، ۸ عدد جیب خارجی و ۲ عدد جیب داخلی دارد و همچنین در سراسر کوله از پالت شلاقی PVC جهت افزایش ایستادگی کوله استفاده شده است که یک مزیت ارزشمند است.

این کوله پشتی فوروارد ویژگی های زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • پد تهیه هوا در سرتاسر قسمت پشتی و بند دوشی کوله
  • بند مرکزی جهت کاهش فشار به کمر
  • پارچه ضد آب و قابل شستشو
  • محفظه ۶۵ لیتری که تا ۷۵ لیتر قابل افزایش است.
  • دارای بندهای مخصوص جهت عمل کیسه خواب، زیرانداز و…

اگر به میانگین نمرات خریداران نگاهی بکنید، متوجه نمرات خوب این کوله پشتی می‌شوید که نشان از کیفیت خوب آن و رضایت بالای کاربران دارد، اما توصیه ما این است که حتما قبل از خرید نظرات خریداران را با دقت مطالعه کنید.

۵کوله پشتی کوهنوردی ۶۵ لیتری دیکمپ سری Mountain Pro مدل DMP65B

به یک کوله پشتی کوهنوردی ۶۵ لیتری از برند دیکمپ رسیدیم که توانسته امتیاز ۴.۳ از ۵ را از خریداران کسب کرده امتیاز بسیار خوبی است و نشان دهنده این است که در رنج قیمتی خود حرف های زیادی برای گفتن دارد.

ابتدا به رنگ کوله پشتی بپردازیم، یکی از مزیت های این کوله پشتی تنوع رنگ آن می باشد که در چند رنگ مختلف سبز، قرمز، سرخابی، زیتونی، مشکلی و سرمه ای تولید شده است و تا حدی زیادی سلیقه خریداران را در نظر گرفته است.

اما در مورد خود کوله پشتی و امکانات آن باید گفت که این کوله پشتی از برزنت است، نحوه بسته شدن آن با زیپ و بند می‌باشد، تعداد ۲ عدد جیب داخلی و ۸ عدد جیب خارجی دارد که کامل قابل قبول است.

از سایر ویژگی های و قابلیت های این کوله پشتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت شستشوی کوله
  • دارای یک کیف دوشی که قابلیت تبدیل به ساک ورزشی را دارد.
  •  پالت شلاقی PVC در سر تا سر قسمت پشتی کوله که به ایستایی کوله کمک می‌کند.
  • دارای پد تهویه هوا هم در قسمت پشت و هم در قسمت بندها
  • دارای نوارهای مخصوص جهت حمل کیسه خواب،زیر انداز و سایر لوازم
  • دارای محفظه ۶۵ لیتری که تا ۷۵ لیتر افزایش می‌یابد.
  • دارای بند مرکز ثقل جهت کافش فشار به کمر

این کوله پشتی امتیاز خوبی را از خریداران کسب کرده است و نظرات خریداران در مورد آن عمدتا مثبت هستند، لذا می‌تواند یکی از گزینه‌های شما در این رنج قیمتی باشد، با این حال توصیه خریدیار این است که حتما خودتان نظرات خریداران را پیش از خرید بررسی نمایید.

۶کوله پشتی کوهنوردی ۴۵ ليتری کد ABCD-308

این کوله پشتی از تمام کوله های معرفی شده در این مطلب ظرفیت کمتری دارد و برای افرادی که وسایل کمتری حمل می‌کنند و به دنبال یک کوله کوچک و جمع و جور هستند مناسب است.

اما همین کوله پشتی جمع و جور توانسته رضایت ۸۶ درصدی خریدران را کسب کند و امتیاز ۴.۱ از ۵ را از خریداران به دست آورد که بسیار عالی است و نشان از ارزش خرید بالای این کوله پشتی دارد.

۷کوله پشتی کوهنوردی ۵۵ لیتری فوروارد کد FCLT310-55

به یک مدل دیگر از کوله پشتی کوهنوردی برند پرفروش فوروارد رسیدیم، این بار یک کوله پشتی ۵۵ لیتری این برند توانسته رضایت ۸۴ درصدی خریداران را همراه با امتیاز ۴.۲ از ۵ کسب کند که رکورد بسیار خوبی است و این کوله پشتی را در رده پرفروش ها با میزان رضایت بالا قرار می‌دهد.

اول به ظاهر این کوله پشتی کوهنوردی می‌پردازیم که در چند رنگ متنوع قرمز، سرخابی، بنفش، فیروزه ای، زیتونی، سرمه ای، قهوه ای و مشکی تولید شده است که سلیقه بیشتر خریداران را در نظر گرفته است، همچنین در طراحی این کوله پشتی تعداد مناسبی جیب برای قسمت خارجی در نظر گرفته شده است.

از سایر قابلیت های این کوله پشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  پد های تهویه هوا در قسمت پشتی کوله پشتی و همچنین بندها
  •  پد های تهویه هوا در قسمت بند مرکز ثقل کمری
  •  پالت pvc در قسمت داخلی پشت کوله جهت افزایش ایستایی و محکم ماندن کوله
  • دارای نوار و قفل مخصوص در دو طرف کوله پشتی جهت حمل کاپشن, عصا, پتو و …
  • دارای یک محفظه بزرگ زیپی جهت قرار دادن وسایل اصلی کوه نوردی و سفر
  • دارای دو بند کولی جهت استفاده به صورت تک بندی یا دو بندی
  • دارای یک دسته از جنس بدنه جهت حمل به صورت دستی

جمع بندی خرید بهترین کوله پشتی کوهنوردی

شاید در انتهای مطلب این انتظار را داشتید که ما یک کوله پشتی را به عنوان بهترین کوله پشتی کوهنوردی به شما معرفی کنیم، اما نکته اصلی این است که کوله پشتی مناسب برای هر شخص متفاوت از شخص دیگری است.

به طور مثال برای شخصی که به دنبال کوهنوردی پیشرفته است یک کوله پشتی از بهترین برندها با کامل ترین امکانات مناسب است، اما برای شخصی که در کوههای اطراف شهرشان کوهنوردی می کند قطعا یک کوله چندین میلیون تومانی فقط هدر دادن پول است، برای این شخص یک کوله پشتی با کیفیت قابل قبول و امکانات مورد نیازش کافی است.

هنگام خرید بهترین مارک کوله کوهنوردی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مهم‌ترین نکته برای خرید کوله پشتی سفر این است که بسته به نیاز و وسایلی که قرار است حمل کنید، بهترین کوله پشتی را انتخاب کنید. برخی افراد که عموما فریلنسر هستند و حین مسافرت کار خود را دنبال می‌کنند.

این افراد نیاز به کوله پشتی دارند که محلی را برای نگهداری لپ‌تاپ داشته باشد. یا برخی دیگر که بیشتر در مسافرت هستند و نیاز به نقشه یا راهنمای سفر دارند، بهتر است کوله‌ای با امکان قرار دادن نقشه و جیب‌هایی هم برای قرار دادن قمقمه و را انتخاب کنند.

سایز کولهپشتی:

یک کوله‌پشتی معمولی کمتر از ۴۰ لیتر حجم دارد، کوله ۱۰ لیتری یا کمتر برای مسیرهای کوتاه، دویدن و دوچرخه‌سواری مناسب است. ۲۱ تا ۳۵ لیتر مناسب مسیرهای بلند، ناهموار و کوهنوردی است.

۳۶ تا ۵۰ لیتری برای صخره‌نوردی یا فعالیت‌هایی که نیاز به تجهیزات بیشتری دارد مناسب است. اگر تجهیزات و یا پوشش‌های اضافی لازم ندارید، کوله سبک خواهد بود و کمر شما را خسته نمی‌کند.

کولهپشتی کوهنوردی بانوان:

کوله‌پشتی کوهنوردی خانم‌ها علاوه بر رنگ، بر اساس آناتومی و فیزیک بدنی زنانه طراحی و ساخته شده است، برای مثال بندهای روی باسن اریب‌تر و بندهای روی دوش نازک‌ترند.

ساختار کوله پشتی:

کوله‌پشتی‌های کوهنوردی به‌صورت اسکلت دار و فاقد اسکلت طراحی شده‌اند، برای صعودهای سنگین کوله‌های اسکلت دار مناسب هستند، اگر می‌خواهید سفرهای بزرگ‌تر داشته باشید و کوله را در چمدان خود جا دهید توصیه‌ی ما، کوله فاقد اسکلت است.

کمربند و بندهای روی قفسهی سینه:

کمربند کمک می‌کند تا وزن کوله از شانه‌ها به باسن منتقل شود و در کوهنوردی‌های طولانی کمتر احساس خستگی کنید. بندهای روی قفسه سینه کمک می‌کند، تجهیزات شما سر جای خود باقی بماند، اگر تمایل دارید کوله‌پشتی شما ظرفیت بیشتری داشته باشد، کوله‌هایی با بند بلند انتخاب کنید.

جیبهای مخصوص آبرسانی و جیبهای کناری قمقمههای آب:

مخزن آب‌رسانی در کوله یک کیسه پلاستیکی است که دارای لوله‌ای بلند است و بدون خارج کردن مخزن از جایش، می‌توان از این لوله‌ها آب نوشید، یک جیب مخصوص کناری هم برای آب تعبیه شده است.

بافتهای تهویه دار:

برندهای مختلف کوله‌پشتی‌های کوهنوردی به‌منظور جلوگیری از انتقال گرما به بدن هنگام تعریق، بافت‌های شبکه‌ای را با هدف تهویه هوا، به قسمت‌های داخلی خود اضافه کرده‌اند.

کوله‌پشتی کوهنوردی خانم‌ها علاوه بر رنگ، بر اساس آناتومی و فیزیک بدنی زنانه طراحی و ساخته شده است، برای مثال بندهای روی باسن اریب‌تر و بندهای روی دوش نازک‌ترند.

بهترین مارک کوله کوهنوردی: سایر نکات

داشتن بند قابل تنظیم برای قرار گرفتن کوله روی نیمتنه

بند کوله‌پشتی بر اساس بلندی نیم‌تنه تنظیم می‌شود نه کل قد. قبل از خرید کوله، آن را بپوشید تا اطمینان حاصل کنید زمانی که آن را با تجهیزات ضروری پر می‌کنید، به کمر شما فشار وارد نمی‌کند.

کمربند کوله باید مقداری بالاتر از باسن شما قرار بگیرد. اگر بین شانه‌های شما و بندهای کوله شکاف باشد، نیم‌تنه کوله برای شما بلند است. اگر با بستن بند کوله احساس خستگی می‌کنید، نیم‌تنه کوله‌پشتی شما کوتاه است، پس سایز انتخابتان را تغییر دهید.

معرفی چند برند از بهترین مارک کوله کوهنوردی

چرا بهترین مارک کوله پشتی کوهنوردی می تواند کوله پشتی ۱۰+۷۰ لیتری MARDINGTOP باشد:

  • کیفیت بی نظیر محصولات، استفاده از مرغوب ترین پارچه و پلاستیک
  • تنوع بی نظیر محصولات، به لحاظ کاربرد، سایز و رنگ
  • ساخت علمی و مهندسی شده محصولات و تناسب کامل با انواع
  • زیبایی در طراحی و رنگ

در ادامه معرفی این برند لازم به ذکر است که

  • ابعاد کوله پشتی : ۳۱*۲۵*۹۰ (H x W x D) سانتی متر
  • وزن کوله پشتی : ۱۹۰۰ گرم
  • دارای کاور کوله ضد باران و آفتاب
  • دارای محفظه مستقل در پایین کوله پشتی برای انواع کیسه خواب و…
  • قابلیت تنظیم ارتفاع کوله پشتی بر حسب قد افراد
  • دارای تسمه های نگهدارنده بار در پایین و طرفین کوله پشتی
  • ساخته شده از پارچه مقاوم در برابر سایش و پارگی
  • بهینه سازی جریان هوا در پشت کوله جهت جلوگیری از عرق کردن کمر در حین کوهنوردی
  • دارای جیب های اضافی در بالا و طرفین کوله پشتی
  • موجود در رنگ های زرشکی،سرمه ای،مشکی و ماشی
  • محصول اصلی و درجه یک از شرکت MARDINGTOP
  • مناسب برنامه های چند روزه کوهنوردی ، طبیعت گردی و سفری

همانند کوله‌پشتی‌های معمولی، کوله‌های کوهنوردی نیز با توجه به نوع و مدت‌زمان صعود، آب‌وهوا و بزرگ بودن انتخاب می‌شوند. در صعود هایی که شما تمام روز را در حال کوه پیمایی هستید نسبت به صعودهای کوتاه‌مدت کوله فنی و مجهزترین را نیاز دارید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا