فرهنگ و هنر

سوئد در خدمت موساد؟! – دانا نیوز

حدود ۱۵ روز پیش و هم‌زمان با عید قربان “سلوان مومیکا ” ۳۷ ساله “مهاجر عراقی – سوئدی” در میدان “مدبورجارپلاتسن” در مرکز شهر استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، در راستای تحریک احساسات مسلمانان و زیر سوال بردن ارزش‌ها و اعتقادات دو میلیارد نفر اقدام به آتش زدن صفحات قرآن کریم نمود و بر تکرار این اهانت در روزهای بعد از آن نیز تاکید کرد.

به گزارش دانا نیوز، این اقدام سلوان مومیکا که برای این کار خود مجوز پلیس سوئد را گرفته بود با واکنش شدید سران کشورهای اسلامی، ملت‌های مسلمان و علمای دینی اعم از مسلمان و مسیحی مواجه شد، گستردگی این اعتراضات مردمی و دولتی نسبت به این اتفاق باعث شد که دولت سوئد که در روزهای ابتدایی این هتک حرمت با اسم آزادی بیان تلاش داشت بر اتفاق رخ داده سرپوش بگذارد، نسبت به وقوع این هتک حرمت ابراز تاسف کند، چنان که وزارت خارجه سوئد با صدور پیامی اعلام کرد که به طور جدی با هرگونه اقدام ضداسلامی مخالف است و دولت سوئد نیز عزم آن را دارد که درباره اقدام فرد مذکور در به آتش کشیدن قرآن کریم، تحقیقاتی را بر اساس قانون جرایم نژادپرستانه انجام دهد.

در این بیانیه دولت سوئد مدعی شده که از تفکرات افراد حاضر در تجمع اخیر در اطراف مسجد اصلی شهر استکهلم (محل به آتش کشیدن قرآن کریم) حمایت نمی‌کند و احساسات جریحه‌دار شده مسلمانان در سوئد و دیگر کشورها در این زمینه را درک می‌کند.

طی روزهای گذشته، این تصور وجود داشت که اقدام صورت گرفته از سوی این شهروند سوئدی – عراقی فقط جنبه نژادپرستانه و هتک حرمت به ارزش‌ها داشته است در حالی که در روزهای اخیر بر اساس اخبار منتشر شده این واقعیت عیان شده که اتفاق رخ داده فراتر از یک اقدام نژادپرستانه بود و سرویس‌های اطلاعاتی برخی از کشورها و رژیم ها در پشت این هتک حرمت به صورت جدی نقش‌آفرین بوده‌اند.

در اواسط هفته گذشته، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای تحلیلی در مورد هتک حرمت انجام شده اعلام کرد : اگرچه هتک حُرمت ادیان الهی در هر شرایطی و توسط هر عاملی، اقدامی کفرآمیز و مذموم است، اما برخی از هتاکی‌ها به لحاظ در برداشتن اهداف خاص، زمان انجام و هویت عوامل پشت صحنه، ویژگی کاملاً متمایزی دارند و جنایت اخیر هتاکی به کلام الله مجید که در کشور سوئد و با حمایت تشویق‌آمیز پلیس آن کشور صورت گرفت، ابعادی فراتر از موارد مشابه پیشین دارد.

در این بیانبه، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران  به تبیین پشت پرده این هتک حرمت  پرداخت و نوشت : «بر مبنای اطلاعات موثق به دست آمده، «سلوان مومیکا» فرد هتاک به ساحت قرآن کریم، متولد سال ۱۹۸۶ در عراق بوده و در سال ۲۰۱۹ به استخدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمده است. او که در منطقه‌ی محل اقامت پیشین خود در عراق به بدنامی اشتهار داشت، همان بدنامی و سوابق سوء خود را به‌عنوان کارنامه‌ مطلوب صهیونیست‌ها ارائه می‌کند و مورد قبول و استقبال آن‌ها قرار می‌گیرد.

نام‌برده پس از آن، نقش عمده‌ای در جاسوسی از جریان مقاومت و پیشبرد پروژه‌ تجزیه‌ عراق ایفا می‌نماید. اقامت در سوئد را به‌ عنوان دستمزد خیانت‌هایش به ملّت عزیز عراق و امّت گرامی اسلام، از صهیونیست‌ها مطالبه و دریافت می‌کند.

پس از اقامت در سوئد، مزدوری خویش برای رژیم غاصب را در قالب مأموریت‌های متناسب با شرایط و دسترسی‌های جدیدش ادامه می‌دهد. از آن جمله است در هفته‌های اخیر و به‌دنبال برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت مشروع مردمی در مناطق اشغالی ۱۹۶۷ و ساحل غربی رود اردن، همزمان این عنصر خیانت‌پیشه، پروژه‌ای سیاه و ملحدانه را به اجرا می‌گذارد.»

 به گزارش دانا نیوز، همچنین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان  روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه در سخنانی به مناسبت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی با محکومیت شدید قرآن سوزی در سوئد گفت: شخصی که اقدام به قرآن سوزی در سوئد کرد یک عراقی مسیحی است که با موساد اسرائیلی در ارتباط است.

وی افزود: انتخاب یک مسیحی برای سوزاندن قرآن نشانه برنامه‌ریزی صهیونسیتی برای شعله‌ور کردن آتش فتنه میان مسلمانان و مسیحیان است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان  با بیان این که اقدام واتیکان قابل توجه بود و کلیساهای عراق با انتشار بیانیه این حادثه را محکوم کردند، گفت: باید مسلمانان و مسیحیان برای جلوگیری از بی حرمتی به مقدسات و جلوگیری از شعله ور شدن آتش فتنه با یکدیگر همکاری کنند. موضع کشورهای عربی و اسلامی و اتحادیه عرب باعث شد غرب متنبه شود و اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال این حادثه موضع گیری کنند و سوئد نیز از موضعش عدول کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: باید از کشورها و حکومت‌هایمان بخواهیم تا از اتحادیه اروپا بخواهند مانع تکرار چنین جنایاتی شود.

 به گزارش دانا نیوز، با توجه به بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سخنان سید حسن نصرالله باید به این موضوع اشاره داشت که هتک حرمت اخیر  قرآن کریم دارای ابعادی فراتر و پیچیده‌تر از موارد مشابه است و هدف اصلی عوامل پشت پرده این نمایش که توسط یک عنصر اجاره‌ای به اجرا در آورد علاوه بر شعله‌ور کردن آتش اختلاف میان مسلمانان و مسیحیان، ایجاد موج رسانه‌ای جدید و به حاشیه بردن اخبار جنایات های رژیم صهیونیستی  علیه مردم فلسطین به خصوص منطقه جنین  بوده است  چرا که به گفته تحلیلگران این رویه معمول صهیونیست‌هاست که همراه با هر پروژه‌ کشتار و ویران‌سازی، پروژه‌ دیگری به‌ منظور انحراف توجهات از جنایت‌هایشان را طراحی و اجرا می‌کنند.

 طی سال‌های گذشته کشور سوئد به پناهگاه امنی برای برخی از عناصر تروریستی تبدیل شده است و در همین چارچوب شاهد هستیم که سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز حضور پر رنگ و بدون محدودیتی در این کشور دارند؛ چنان که بسیاری از مزدوران خود را در این کشور اسکان داده و از طریق این عناصر اقدام به یارگیری برای انجام فعالیت‌های خرابکارانه  و تروریستی در کشورهای هدف خود به خصوص در منطقه غرب آسیا می‌کنند و یا به صورت مهره آشکارا آنها  را دستاویز تبلیغات و فضاسازی رسانه‌ای خود قرار می‌دهند؛ موضوعی که دور نیست دود آن به چشم خود دولت سوئد برود.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا