برترین های کسب و کارعمومی

مدل چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی

آیا می‌دانستید هنگام خرید مبل جهیزیه محل قرار دادن کنسول در خانه، تاثیر به‌سزایی در جذابیت فضای خانه دارد؟ آینه کنسول انواع مختلفی دارد. براساس مدل و نوع آینه کنسول می‌توانید آن را در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید. باتوجه‌به چیدمان فضا، همچنین می‌توانید آینه را همراه با کنسول یا جدا از هم به‌ کار ببرید. اگر در چیدمان کنسول سردرگم شدید، در این مطلب از مجله بلج به شما خواهیم گفت جای کنسول در خانه کجاست. پس از خواندن این مقاله، خواهید توانست بهترین مکان را متناسب با نوع آینه کنسول انتخاب کنید.

مدل چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی؛ زیباترین مکان کنسول برای خانه‌های بزرگ

بهترین مدل چیدمان آینه و کنسول به صورت لوکس و مدرن، در پذیرایی خانه است. باتوجه‌به اندازه پذیرایی، می‌توانید را در نزدیکی مبلمان، میز ناهارخوری یا دورتر قرار دهید. بهترین رنگ برای آینه و کنسول، رنگی متناسب با مبل را دارد. قرار دادن کنسول در کنار مبل، علاوه‌بر اینکه فضای شیک و لوکسی به پذیرایی می‌بخشد، درصورت قرار دادن ظرف‌ها در کنسول، کار پذیرایی‌ را نیز راحت‌تر خواهد کرد. همچنین می‌توانید به جای آینه، یک قاب نقاشی بی‌نظیر روی دیوار بالای کنسول نصب کرده و کنسول را با وسایل دکوری یا گلدان‌های آپارتمانی زیبا تزیین کنید.

بهترین کنسول مناسب برای فضای پذیرایی، کنسول‌های زمینی است. استفاده از کنسول‌های دیواری، چندان فضای مناسبی در پذیرایی ایجاد نخواهد کرد. البته این موضوع، بستگی به ابعاد پذیرایی دارد. می‌توانید از کنسول‌های دیواری برای استفاده کنید. علاوه‌بر این، در مدل چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی، به سبک چیدمان خانه نیز توجه کنید. اگر دکوراسیون پذیرایی را براساس سبک لوکس چیدید، انتخاب کنسول‌های لوکس گزینه مناسب‌‌تری خواهد بود.

میز کنسول در اتاق خواب؛ کاربردی‌ترین مکان کنسول عروس و داماد

اگر فضای اتاقتان به‌اندازه کافی بزرگ است، کنسول‌های خاص مثل میز کنسول عروسی‌تان را می‌توانید در اتاق خواب قرار دهید. اگر میز کنسول جمع‌‌و‌جوری دارید، برای قرار دادن وسایل آرایش یا به‌عنوان میز توالت از آن استفاده کنید. البته هر نوع کنسول از جمله کنسول‌های جادار و کشودار را می‌توانید برای اتاق خواب استفاده کنید. نکته مهم در چیدمان آن، تقارن و هماهنگی رنگ‌ کنسول با رنگ تخت و کمد است؛ بنابراین اگر تخت و کمد چوبی دارید، انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

آینه کنسول در محل کار؛ روشی برای چیدمان دکوراسیون محل کار رسمی و لاکچری

اگر در فضای کاری لوکس کار می‌کنید، یک و شیک می‌تواند جذابیت خاصی به محیط کارتان ببخشد. البته در برخی از محیط‌های کاری مانند فروشگاه لباس، مزون یا آرایشگاه وجود آینه کنسول ضروری است. درواقع یک آینه کنسول شیک ایستاده یا نصب شده روی دیوار به جذب مشتریان و جلوه فضای کاری کمک می‌کند.

میز کنسول در راهرو؛ مناسب برای خانه‌هایی با سالن ورودی عریض

در پاسخ به این سوال که جای کنسول در خانه کجاست، راهرو را می‌توان نام برد. اگر راهروی ورودی خانه به اندازه کافی عریض است، کنسول دیواری یا پایه‌دار برای قرار گرفتن در این مکان‌ها مناسب هستند؛ بنابراین از همان ابتدای ورود به‌خانه با یک کنسول شیک و بدون پایه می‌توانید جذابیت خانه را نشان دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد مشکل در رفت‌وآمد، نمونه‌های کوچک را در امتحان کنید. بالای میز کنسول نیز می‌توانید از آینه استفاده کرده تا قبل از خروج و بعد از ورود خودتان را در آینه ببینید. ضمن اینکه استفاده از آینه باعث بزرگ‌ جلوه دادن فضا خواهد شد.

با استفاده از آینه کنسول در سالن غذاخوری به فضای میز ناهارخوری سروسامان دهید

یکی دیگر از پاسخ‌هایی که می‌توان برای سوال «جای کنسول در خانه کجاست» پیدا کرد، استفاده از کنسول در سالن غذاخوری است. اگر فضای خانه به‌حدی بزرگ است که پذیرایی خانه از  سالن ناهارخوری فاصله دارد، با استفاده از میز کنسول‌های جادار می‌توانید فضای اطراف میز ناهارخوری را سروسامان دهید. همچنین می‌توانید وسایل ضروری مثل نمکدان، قاشق، بشقاب یا وسایل لازم را در کنسول قرار دهید. به‌این‌ترتیب، به‌جای شلوغ کردن روی میز، کنسول به فضای اطراف میز سروسامان خواهد داد.

البته در یا خانه‌های نقلی ممکن است چنین امکانی وجود نداشته باشد. با این حال، درصورت داشتن فضای کافی می‌توانید علاوه‌بر کمد وسایل پذیرایی، از آن برای قرار دادن وسایل تزیینی، دکوری یا کتاب‌ها استفاده کنید.

نوع کنسول و چیدمان خانه؛ یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین مکان کنسول در خانه

در این مقاله، سعی کردیم به این سوال مهم که «جای کنسول در خانه کجاست؟» پاسخ دهیم. برای قرار دادن کنسول، هیچ الزامی وجود ندارد که حتما با آینه در بهترین بخش خانه قرار گیرد. باتوجه‌به نوع کنسول و فضای خانه می‌توانید بهترین مکان را انتخاب کنید. نظر شما در این مورد چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت با ما درمیان بگذارید.

همچنین می‌توانید نمونه‌های متنوع و جذاب کنسول و آینه را در بلج مشاهده کنید. بلج با تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش، یک تجربه خرید به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. علاوه‌بر این، امکان خرید اقساطی بدون نیاز به ضامن نیز در بلج فراهم است. درصورتی‌که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان آینه و کنسول از جمله مبلمانی هستند که به جذاب‌تر شدن فضای خانه کمک می‌کنند. در این مقاله تصاویری از انواع آینه کنسول را برایتان قرار داده‌ایم.

یکی از لوازمی که معمولا در خانه‌های ایرانی و جهیزیه عروس‌ها مشاهده می‌شود، آینه کنسول‌ است. این دسته از مبلمان، از عناصر دکوراتیو و تزئینی خانه به حساب می‌آیند که کاربری‌های متفاوتی دارند و از مصالح گوناگون (ام دی اف، چوب طبیعی، سنگ و غیرخ)، و در ابعاد و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند. آینه و کنسول جدید عروس معمولا در پروسه خرید عروسی تهیه می‌شود و جایگزینی برای آینه و شمعدان است. آینه کنسول‌ ها، جای خاص و ثابتی در خانه ندارند و در فضاهای مختلفی مانند: ورودی خانه، راهرو، اتاق خواب، پذیرایی و… قرار می‌گیرند. تنوع طرح و مدل آینه کنسول شیگ بسیار زیاد است به طوری‌که به‌راحتی می‌توانید از هر مدلی که مدنظرتان بود متناسب با فضای خانه خود استفاده کنید.

در این مقاله، به بررسی انواع آینه کنسول‌ پرداخته‌ایم و جدیدترین نمونه های آن را معرفی می‌کنیم.

اگر قصد خرید آینه کنسول شیک را دارید؛ با ما همراه باشید.

آینه کنسول در چه سبک‌هایی ساخته می‌شود؟

اگر علاقه مند به خرید آینه و کنسول جدید و شیک باشید، لازم است تا سبک‌های مختلف طراحی و پیاده سازی آینه کنسول را بشناسید. آینه کنسول‌ ها مانند دیگر مبلمان، در 3 نوع سبک: مدرن، کلاسیک و سنتی ساخته می‌شوند. می‌توانید بر اساس سلیقه و سبک موردعلاقه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. یادتان باشد که استفاده از آینه و کنسول جدید و شیک مدرن، جایگاهی در خانه با دکوراسیون کلاسیک یا لوکس ندارد. به همین دلیل لازم است تا آینه و کنسول جدید و شیک خودتان را، مطابق با سبک دکوراسیون منزل تهیه کنید تا هارمونی و زیبایی ظاهری آن حفظ شود.

1. آینه کنسول مدرن و شیک

اگر فضای خانه شما سبکی مدرن دارد، پس بهترین انتخاب می‌تواند آینه کنسول مدرن باشدکه دارای ساختاری ساده و مینیمال است و معمولا به رنگ‌های سفید و فانتزی ساخته می‌شود. آینه و کنسول جدید و شیک مدرن، در فضای مناسب به شما کمک می‌کند تا جذابیت‌های بصری در دکوراسیون را افزایش دهید. وجود آینه می‌تواند فضا را بزرگتر و مناسب‌تر نشان دهد. پس اگر طرفدار دیزاین شیک و خاص هستید، حتما از آینه و کنسول مدرن استفاده کنید و لذت ببرید.

2. آینه کنسول جدید سلطنتی شیک

اگر در فضای خانه، از مبلمانی سلطنتی و استیل استفاده می‌کنید، آینه کنسول‌ های کلاسیک و لوکس مناسب شماست. در این نوع از آینه کنسول ها، رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای به همراه طراحی‌هایی با جزئیات بسیار به کار رفته‌است. معمولا جنس به کار رفته برای ساخت آینه کنسول جدید سلطنتی، برنج و برنز است. هرچند آینه و کنسول جدید چوبی با منبت و هنر زیاد نیز، می‌تواند به عنوان یک آینه و کنسول جدید چوبی سلطنتی مورد استفاده قرار بگیرد.

3. آینه کنسول سنتی

معمولا آینه کنسول‌ های سنتی، ساخته شده از چوب طبیعی به همراه نقوشی خاص و سنتی هستند. در آینه و کنسول جدید چوبی سنتی، هنرمند با کشیدن شکل‌های مختلف سنتی بر روی چوب، ظاهری شیک و خاص برای آن ایجاد می‌کند. هنر بخش مهمی از پروسه طراحی آینه و کنسول جدید چوبی سنتی را تشکیل داده است. معمولا آینه کنسول سنتی با طرح و نقشی اصیل تولید می‌شوند.

آینه کنسول را کجا بگذاریم؟

همان‌طور که در بالا نیز گفته شد، آینه کنسول‌ ها جای ثابتی در فضای خانه ندارند! شما بر اساس دیزاین خانه و حال و هوای آن می‌توانید آینه کنسول را، در هر قسمتی از آن جای دهید. آینه و کنسول جدید عروس معمولا در محلی قرار می‌گیرد که قابل مشاهده باشد و به اصطلاح برخی افراد، تو چشم باشد. آینه و کنسول جدید چوبی یا فلزی نیز، بر حسب دکوراسیون در جای مناسبی قرار می‌گیرند تا زیبایی بیشتری به محیط ببخشند.

1. راهروی ورودی خانه

در اغلب خانه‌ها، آینه کنسول را در فضای ورودی خانه قرار می‌دهند تا با یک تیر چند نشان بزنند! یک اینکه در هنگام خروج از خانه بتوانند در آخرین لحظه خود را در آینه ببینند. دو اینکه بتوانند وسایل ضروری مانند سوئیچ، ساعت و… را بر روی آن قرار بدهند. سوم اینکه به فضای بی روح راهروی ورودی جان تازه‌ای ببخشند و از طریق آینه فضای باریک راهرو را بزرگ‌تر نشان دهند. اغلب ما تصور می‌کنیم در فضای باریک ورودی خانه، آینه کنسول جا نمی‌شود! اما این تصور اشتباه است.

 شما می‌توانید با خرید یک آینه کنسول کوچک و کم‌جا، زیبایی راهروی خانه خود را دوچندان کنید. یادتان باشد که آینه و کنسول جدید و شیک، باید عمق کمی داشته باشد و تنها استایل شیک و زیبایی به محیط ببخشد. استفاده از کنسول با جزییات زیاد و عمق زیاد، اصلا برای فضای راهرو مناسب نیست.

2. در پذیرایی در کنار دیگر مبلمان خانه

یکی دیگر از فضاهایی که آینه کنسول در آن جای می‌گیرد، سالن پذیرایی است! از آن‌جایی که آینه کنسول شیگ را متناسب با سبک مبلمان خانه، انتخاب کرده‌اید؛ به راحتی می‌توانید زیبایی چشم‌گیری در فضای پذیرایی خود ایجاد کنید. یادتان باشد که آینه و کنسول جدید و شیک تنها زمانی می‌تواند در کنار مبلمان استفاده شود که سبک آن با سبک طراحی مبلمان هارمونی داشته باشد. استفاده از آینه کنسول مدرن در کنار مبلمان کلاسیک و استیل اصلا پیشنهاد نمی‌شود. یادتان باشد که آینه و کنسول بسیار ر رویت است، پس باید حتما از متریال خوبی در ساخت آن استفاده شده باشد تا ظاهر مناسبی را ارائه کند.

3. اینه کنسول جدید و شیک در فضای اتاق

خیلی‌ها در صورت کوچک‌بودن خانه یا کمبود جا، از آینه کنسول، به عنوان میز آرایشی در فضای اتاق خواب استفاده می‌کنند. اگر شما هم به آینه کنسول علاقه دارید، به‌راحتی می‌توانید از آن در فضای اتاق خواب نیز استفاده کنند. هرچند، قیمت خرید یک آینه و کنسول جدید و شیک، نسبتا بالاتر از یک میز آرایش کاربردی است و در عمل چنین موضوعی توصیه نمی‌شود، اما می‌توانید از آن ایده بگیرید و یک اتاق دکوراتیو و خاص تدارک ببینید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا