اقتصادی

مصرف ۷۰ درصد کل گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری/ استان‌های پرمصرف را بشناسید

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: میانگین مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۸۰ میلیون مترمکعب رسید که این مقدار معادل ۷۰ درصد کل گاز تولید شده است.

به گزارش دانا نیوز، سعید عقلی در این باره توضیح داد: در ۲۴ ساعت گذشته (۲۸ آذرماه)، کاهش دمای ۲۰ استان کشور به صفر درجه سانتیگراد، سبب شد تا حجم مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ۵۸۰ میلیون مترمکعب برسد و این عدد بیشترین مقدار مصرف گاز در این بخش از ابتدای آذرماه تاکنون است.

وی با بیان اینکه سه استان تهران، خراسان رضوی و مازندران بیشترین حجم مصرف را ثبت کرد که ۷۰ درصد از کل گاز تولیدی است، گفت: از مجموع ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز مصرفی در این بخش، ۳۹۴ میلیون متر مکعب معادل ۶۸ درصد در بخش خانگی، ۲۱ درصد در صنایع غیر عمده و باقی در بخش تجاری و عمومی مصرف شده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در ادامه با مقایسه حجم مصرف امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: حجم مصرف گاز پارسال در همین بازه زمانی (۲۸ آذرماه) ۵۴۸ میلیون مترمکعب ثبت شده، اما امسال با توجه به کاهش ۲ درجه‌ای دما نسبت به پارسال شاهد افزایش بیش از ۳۰ میلیون مترمکعبی گاز در این مقطع زمانی هستیم.

عقلی در پایان شرط عبور آرام از زمستان پیش رو را مدیریت مصرف گاز در همه بخش‌ها اعلام و اظهار کرد: از آنجا که مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیش از ۷۰ درصد از گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را به خود اختصاص داده، از همه هموطنان می‌خواهیم تا با رعایت نکات ساده مانند پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل، تنظیم دمای وسایل گرمایشی و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی در بخش‌های تجاری، کشاورزی و صنعتی و مدیریت مصرف انرژی، به حفظ جریان پایدار گاز در همه بخش‌ها در اقصی نقاط کشور کمک کنند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا