بین الملل

اختلافات صهیونیست‌ها بالا گرفت؛ انتقاد شدید نتانیاهو از گانتس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سفر عضو کابینه جنگ به واشنگتن بنا به درخواست دولت آمریکا به‌شدت انتقاد کرد و گفت صداهای مخالفت با حمله به رفح حتی در سرزمین‌های اشغالی بلند شده است.

به گزارش دانا نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از سفر «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ علیه غزه به آمریکا گفت:«هر کسی که به ایالات متحده سفر می‌کند باید بداند چگونه به آمریکایی‌ها نه بگوید، همانطور که من انجام می‌دهم.»

در حالی که جنگ در نوار غزه وارد ششمین ماه می‌شد، دولت آمریکا از «بنی گانتس»، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دعوت کرد به واشنگتن سفر کند.

اختلافات میان مقامات تل آویو پس از سفر بنی گانتس (وزیرجنگ سابق تل آویو) به واشنگتن بالا گرفته است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که نتانیاهو از سفر بنی گانتس به آمریکا خشمگین است.

پیشتر منابع خبری رژیم صهیونیستی فاش کرده بودند نتانیاهو تصمیم به کنار گذاشتن گانتس از مذاکرات جاری در قطر برای مبادله اسرا گرفته است.

نتانیاهو همچنین گفت: «در داخل اسرائیل گروه‌ها و طرف‌هایی برای جلوگیری از عملیات نظامی در رفح به آمریکا پیوستند.»

آمریکا در حالی که با عملیات گسترده در رفح مخالفت می‌کند، اما نشریه پالتیکو خبر داده واشنگتن به حمله محدود و با نام «ضدتروریستی» در رفح موافقت کرده‌اند.

رفح در جنوب غزه میزبان بیش از یک میلون آواره فلسطینی است که در پی حملات رژیم صهیونیستی به مناطقه شمالی و مرکزی این باریکه به جنوب رفته‌اند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا